.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » masina3

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
masina3


Timp maxim de execuţie / test:
0.1s
Memorie totala disponibilă / stivă:
16MB / 1MB

Se ştie că Balaurul este un împătimit al volanului. Ieri a ajuns la o intersecţie (dacă îi putem zice aşa) foarte ciudată, ca în figura alăturată …



La această intersecţie au ajuns N maşini (numerotate de la 1 la N). Balaurul se afla în maşina X. În momentul acela se întrecea cu maşina Y (X diferit de Y). Cele 3 drumuri sunt foarte înguste, aşa încât doar o maşină poate să încapă, deci depăşirea este imposibilă. Totuşi, datorită configuraţiei drumurilor, maşinile îşi pot schimba poziţia la ieşire.
De exemplu, pentru N = 3, la final avem 5 posibilităţi de ordonare a celor 3 maşini :
1) )c(1 2 3 : intră maşina 1 pe drumul din mijloc, şi iese 1, intră 2 şi iese 2, intră 3 şi iese 3
2) 1 3 2 : intră 1 şi iese 1, intră 2, intră 3, iese 3, iese 2
3) 2 1 3 : intră 1, intră 2, iese 2, iese 1, intră 3, iese 3
4) 2 3 1 : intră 1, intră 2, iese 2, intră 3, iese 3, iese 1
5) 3 2 1 : intră 1, intră 2, intră 3, iese 3, iese 2, iese 1
Oricare din cele M (în cazul acesta N = 3, M = 5) configuraţii posibile are şanse egale de a se întâmpla.
Balaurul vrea să ştie care sunt şansele (în procente) ca la final să iasă în faţa maşinii cu care se întrecea.

Cerinţă

Ajutaţi-l pe Balaur să determine şansele de a câştiga, deci de a ieşi în faţa maşinii Y.

Date de intrare

Pe prima linie a fişierului de intrare masina3.in se află 3 numere naturale N, X şi Y, separate prin câte un spaţiu, reprezentând numărul de maşini, maşina Balaurului şi respectiv maşina concurentului.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire masina.out va conţine pe singura sa linie un singur număr real cu primele 2 zecimale exacte (obţinute prin trunchiere), şi anume şansele (în procente) ca Balaurul să iasă la final în faţa concurentului.

Restricţii

1 < N < 101
0 < X,Y < N+1

pentru 50% din teste X=1
trunchierea la două zecimale exacte a numărului real 60.5673 este 60.56
trunchierea la două zecimale exacte a numărului real 60.5628 este 60.56
trunchierea la două zecimale exacte a numărului real 60.5655 este 60.56

Exemple

masina3.inmasina3.outExplicaţii
3 1 3 60.00 Din cele 5 configuraţii în total, în 3 dintre ele maşina 1 iese în faţa maşinii 3, deci şansele sunt de 60%

autor: Marius Andrei
propunător: Prof. Marinel Şerban
Liceul de Informatică “Grigore Moisil”
marinel_serban@yahoo.com
Probleme recomandate
De la ONI 2005: baschet, ingerasi, numar1, prieteni, robinson, aritma, cezar, cuburi2, joc8, bifo, joc9, pal, romeo, seceta, antena, avere, joc11, paianjen, suma2, vizibil, csir, lsort, patrat, ziduri, anticip, bsir, evantai, galax, spion, texan
De acelaşi autor: conflicte, cadere, leaves, na, distanta, ivv, aparitii, tabara1, stop, hanoi, logn, cuburi1, viteza, anticip, cabane, spp, regine, comoara2, perle, cuvinte1, sortari, triti
Despre stiva: sl, teren, reactii, complex, auto, bile3, chimie2, vile, puncte1, matrice1, dir, stiva, munte2, perle, basm, predecesor, expresie1, telecab, expresie2, liste, intervale, jocs, expeval, copaci2, plus, azeval, unific, swap, stiva1, ecp, charlie
Despre programare dinamică: vedete, fbr, tgv, zeratul, rv, comun, retea, circuit, sumdif, copaci, drum, text, palind, joc, vikingi, rafturi, balaur, plimbare, party, pc, pioni, seif, iepuri, numere3, perm, ture, bilete, prop, ro, reduceri, cuburi, invest, cutie2, stalpi, nr2, judete, strict, auto2, tree, jobs, leaves, pstring, program, datorii, senzori, farfurii, joc1, barbie, ambigram, rlcs, cub1, bio, chimie1, otilia, pasune, remi, sir23, tren1, joc5, pachete, echipe, comb, agitatie, ivv, peste, pitici, pipe, shgraf, tabara1, stop, randuri, zidar, log, sant, produs, subsir, cover, bcast, emax, dist, mesaj1, imax, avere, asmax, raft, suma2, joc12, fni, nr4, join, transport, lsort, microvirus, fat, cafea, echipe1, anticip, bsir, diamant, petrom, evantai, spion, acolor, evo, bombo, lacusta, lant, team, pitici1, numere8, dep, stiva, subgeom, pviz, tir1, cabane, piramida1, mosia, cuvinte1, gaina, materom, sortari, turnuri, trans, politie, codul, dansatori, nkbiti, kperms, treegame, siruri2, 123, jucarii, bradut, joc15, expozitie, text3, ic, echilibru, distsir, kmax, stalpi1, gaz, triunghi2, v2d, cuiburi, mine, orientare, activ, secvbiti, kcons, pokemon, ubergraf, left, acerc, autostrazi, kdist, select, cazare, fluviu, telecomanda, parcela, pion, subs, suma4, sirmax, bdotcom, viena, sablon2, telecab, ikebana, radare, hacker, obstacole, robotel, centrala, verigi, cds, wg, minusk, radioactiv, enigma, jb, efect, maxviz, ripstick, progresii, maxtri, combcuv, blis, subsiruri, mijloc, probleme, unuzero, palindrom1, minerale, speed, zmax, spider, cntgcd, interclasare, bus, pariuri, riglef, fractii2, fall, arbsum, conuri, arbvalmax, procente, metrou
Despre matrice: vopsea, harta, opmat, sarpe, light, magic2, tetris, origami, concurs, iepuras, tribile, criptmat, cutie, patrate, 3d, pajura, perspic, vecini2, livada, matrice3, kafka, erdos, grup, scor2, reteta2, rezervatie, scoici, tablou, game, stea, submatrix, cifru, jokes, oua, trecere, na, dotnet, renju, ghici, mere1, agitatie, lacuri, sotron, desen1, camion, ceas1, fibo, parc, excursia, matricea, zidar, joc6, log, concurs2, cladiri, dist, centru, robinson, cuburi2, joc8, joc9, romeo, adevar, soricel2, avere, joc11, vizibil, sah1, blockout, lsort, anticip, matrice1, evantai, spion, pereti, zumzi, roboti, placare, tabel, ocr, numere7, lacusta, becuri, sir5, flori, cartele, furnica, pavare, poarta, rj, peri, poligon2, sablon1, gradina, matrice4, poartas, balcon, submdisj, v, matrx, figura, neuroni, raze, roboti1, bila, iepurasi, colorare, mat, submatrix1, simetric1, plaja, xor2, guess, albine1, joct, alfabetar, stele, tablou1, alpinist, cladire, cri, grupe2, el, mahjong, sir9, acces, tort1, joc17, mesaj3, zar1, xy, poteci, avioane, broscute, safeu, acoperire1, radioactiv, robot4, lcdr, jb, slide, maxtri, dame, triunghi4, elicop, compresie, mijloc, cubulete, romb, medalion, bile6, zigzag, puncte5, intersectii, matd3, matrixdel, speed, seif1, traseu2, incadrare, betasah, zona, latin, zmax, amestec, sudoku1, gradina1, spider, zone, bemo, rombul, interclasare, rebus1, tabla, arrows, pseudobil, patrat1, rascoala, harta2, relatii, lasere, defrag, matcnt, ssdj, cript, ssk, teren1, fence, cifre6
Despre tablou: cuburi1, zuzu, robinson, cuburi2, joc8, joc9, suma2, vizibil, cub2, lacusta, furnica, numere8, copaci1, ogorul, pesti, stelar, macheta, mxl, segmente, joc19, triunghi4, parc1, interclasare, rascoala, cifre5, monede2, betisoare, qvect, traseu3
surse trimise | ajutor