.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » connect3

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
connect3


Timp maxim de execuţie/test:
0.2 secunde
Memorie totala disponibilă/stivă:
16 MB/1 MB

Ion si Vasile joaca un nou joc. Ei au la dispozitie o tabla dreptunghiulara de dimensiuni NxM. Liniile sunt numerotate de la 1 la N, de sus in jos, iar coloanele de la 1 la M, de la stanga la dreapta. Jucatorii efectueaza mutari alternativ, regula jocului fiind urmatoarea:

Jucatorul aflat la mutare pozitioneaza o piesa pe un patratel liber de pe tabla de joc. Daca in urma pozitionarii piesei exista pe o coloana trei piese adiacente jucatorul castiga si jocul se termina, altfel, jocul continua

Se stie ca Ion muta intotdeauna primul. Intr-o zi cei doi au gasit o tabla de joc care avea deja cateva piese plasate in unele patratele. Acest lucru nu ii deranjeaza insa pe cei doi si se decid sa inceapa jocul luand in considerare si piesele deja existente pe tabla.

Cerinţă

Stiind ca atat Ion, cat si Vasile joaca optim si ca Ion muta intotdeauna primul, determinati jucatorul care castiga jocul.

Date de intrare

Fişierul de ieşire connect3.in conţine pe prima linie numarul natural T, reprezentand numarul de teste ce urmeaza a fi descrise. Prima linie a unui test va contine trei numere naturale N, M si K, reprezentând numarul de linii ale tablei de joc, numarul de coloane ale tablei de joc si respectiv numarul de piese care sunt deja pozitionate pe tabla de joc. Urmeaza K linii, fiecare continand cate doua numere naturale x si y reprezentand linia, respectiv coloana pe care se afla o piesa pe tabla de joc.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire connect3.out va conţine T linii, pe fiecare fiind scris Ion sau Vasile, reprezentand numele celui care a castigat jocul. Pe linia i se va afla numele castigatorului pentru al i-lea test din fisierul de intrare.

Restricţii

  • 1 <= T <= 10
  • 1 <= N <= 1000
  • 1 <= M <= 2 000 000 000
  • 0 <= K <= 100 000
  • Toate datele din fisierul de intrare sunt consistente, adica nu se gasesc doua sau mai multe piese in acelasi patratel si nu exista trei sau mai multe piese adiacente pe nicio coloana.

Exemple

connect3.in connect3.out
2
3 1 0
3 1 1
1 1
Ion
Vasile

stud. Adrian Airinei
Facultatea de Informatica, Universitatea "Al. I. Cuza" Iaşi
astronomy92@yahoo.com
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
surse trimise | ajutor