.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » manevre

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
manevre


Timp maxim de execuţie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibilă/stivă:
16 MB/1 MB

Într-un depou de vagoane liniile sunt construite într-un mod special: există o linie de INTRARE, pe care se găsesc cele N vagoane ale unei garnituri, o linie de MANEVRĂ pe care pot intra vagoane doar de pe linia de intrare, şi o linie de IEŞIRE pe care pot intra vagoane doar de pe linia de manevră. Cele N vagoane de pe linia de intrare sunt numerotate de la 1 la N, dar ele se găsesc pe linia de intrare într-o ordine oarecare. Utilizând linia de manevră, trebuie să formăm pe linie de ieşire o garnitură de tren cu vagoanele în ordinea crescătoare a numerelor lor.
Astfel, dacă pe linia de INTRARE se găseşte o garnitură cu 3 vagoane în ordinea 3, 1, 2 atunci realizând pe rând operaţiile:
- vagonul 3 intră de pe linia de INTRARE pe linia de MANEVRĂ
- vagonul 1 intră de pe linia de INTRARE pe linia de MANEVRĂ
- vagonul 1 intră pe linia de IEŞIRE de pe linia de MANEVRĂ
- vagonul 2 intră de pe linia de INTRARE pe linia de MANEVRĂ
- vagonul 2 intră pe linia de IEŞIRE de pe linia de MANEVRĂ
- vagonul 3 intră pe linia de IEŞIRE de pe linia de MANEVRĂ

depou
Garnitura care se formează pe linia de IEŞIRE va fi 1, 2, 3. Dacă insă pe linia de INTRARE vagoanele se găsesc în ordinea 2, 3, 1 nici o succesiune de operaţii nu permite ca garnitura să poată fi ordonată crescător pe linia de IEŞIRE.

Cerinţă

Scrieţi un program care sa determine în câte moduri distincte pot exista cele N vagoane pe linia de INTRARE astfel încât să existe o succesiune de operaţii care să permită ordonarea vagoanelor pe linia de ieşire.

Date de intrare

Fişierul de intrare manevre.in conţine pe prima linie numarul natural N indicând numărul de vagoane din care este formată garnitura.

Date de ieşire

Fişierul de iesire manevre.out va conţine pe prima linie un număr natural indicând în câte moduri distincte pot exista vagoanele pe linia de INTRARE astfel încât să existe o modalitate de manevrare a acestora pentru a le pune pe linia de IEŞIRE în ordinea crescătoare a numerelor vagoanelor.

Restricţii

  • 1 <= N <= 100
  • 40% dintre datele de intrare au N <= 10

Exemple

manevre.in manevre.out Explicaţie
3 5

Cele 5 garnituri posibile pe linia de intrare sunt: 123, 132, 213, 312, 321.
Garnitura
231 nu poate fi manevrată pentru a fi pusă în ordine.


prof. Marinel Serban
Liceul de Informatică „Grigore Moisil” Iaşi
marinel_serban@yahoo.com
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2008: celule, premii, cai, scp, forum, vedete, film, finala, ab, nice, supertri, mod3, degrade, fractii, balanta, inginer, camp, ozn, hora, trei, rebus, sl, detinut, fbr, noroc, simetric, egal, connect3, gropi, nrcuv, ruleta, carti, pod, bonuri, tgv, fib, uscat, 2sir, atac, matrice2, zeratul, afise, an, dezbateri, test, miniasm, platforma, lac, vopsea, harta, nrbun2, barfa, nrbun, bunici, opmat, acop, tren, cub, picnic, cursa, rv, compus, comun, magic, votare, onu, tramvai, bipal, nspecial, retea, secvop
De acelaşi autor: premii, finala, fractii, trei, nrcuv, an, vopsea, opmat, tramvai, bipal, kpal, sarpe, replace, factori, barca, perechi, grupe, cod, reactii, factura, decript, trenuri, holo, cifre, firma, tribile, mesaj, tricouri, pajura, monede, programs, fry, repeat, red, pavaj, bacan, nrbinar, invest, cutie2, loc, depou, nr3, zid, felinare, sir3, sqr, carte, labirint, stea, count, evaluare, super, schimb, zaruri, vectori, spirala, desen1, rima, ceas1, romane, sms, bac, excursia, joc7, furnici, munte1, cezar, marcare, excursie1, culmi, sume1, schi, nr4, fractie, cod3, medii, tren3, top, sant1, imagine, ocr, perfect, pluton, reforma, alee, ceas2, paritate, borcane, aranjare, comoara1, culmi1, reactivi, submult, sablon1, sir8, sume2, dansatori, smith, tom, matriosca, asociativ, control1, calorii, immortal, concat, mat, cubinvers, mine, divizori, cheie, stelar, joct, minmax, cladire, adunscad, razboi, ore, oras1, sumprod, prisme, operatii1, lgdrum, unupatru, chibrituri, extraprime, prieten, rebus1, grindina, opmult, betisoare, antitero, clase, pagini, ornament, ordine, spioni1
Despre combinatorică: carti, bonuri, test, cub, nspecial, circuit, numere, cs, pluricex, parent, gray, siruri, anagrame, party, net, scaune, sir, monede, aztec, nrcuv2, perm, race, hanoig, red, grup, hperm, depou, grazing, pm, reteta2, playlist, young, pizza1, albine, caramele, teatru1, tub, robot1, sir23, soldati1, concurs1, comb, expresii, arbnr, cod1, munte, shgraf, desc, lex, munte1, maxperm, role, avere, vizibil, prime1, hexa, patrat, carti2, puncte2, pact, aranjari, numere5, borg, acolor, sg1, perfect, cifru2, bile4, pviz, culmi1, piramida1, trapez, frunze, sir7, logic, coduri, jetoane, kperms, tablite, secvpar, lego, permutari, binperm, multiplu1, operatii, fotbal, kbiti, jucarii, bradut, expozitie, parbit, kmax, petrecere, tango, rege, cd1, cifru3, kcons, bubblesort, hawaii, randomizare, kdist, reuniune, echipa, ghinion, cavaleri, camera616, covor, subm, grupuri, pavari, asfalt, adunscad, rotund, sport2, arbore1, lant1, module, nrperm, oneton, nrpomi, cover1, nrpal, probleme, optim, poly, vot1, sudoku1, flori2, xnumere, showroom, cntgcd, subsets, nkd, nrgraf, spion1, puteri, stiva1, permtr, relatii, 2sah, matcnt, magic7, nmult, roua
surse trimise | ajutor