.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » joc7

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
 .campion
joc7


Timp maxim de executie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
15 MB/1 MB

Exista si jocuri care pot fi jucate de un singur jucator. Un astfel de joc este descris mai jos.
O tabla rectangulara de dimensiuni NxM este plina cu litere mari ale alfabetului (A-Z). La începutul jocului în coltul din stânga sus al tablei este dispusa o piesa. În fiecare moment, jucatorul poate muta aceasta piesa într-o pozitie vecina (sus, dreapta, jos, stânga), cu singura restrictie ca în pozitia respectiva sa nu existe o litera peste care piesa a mai trecut. Scopul jocului este de a mentine piesa în joc cât mai mult posibil. Jocul se opreste cand piesa, nemaiputand fi mutata intr-o pozitie valida, se opreste intr-o pozitie in care exista o litera peste care piesa a mai trecut.

Cerinta

Scrieti un program care determina numarul maxim de mutari pe care le poate face jucatorul.

Date de intrare

Prima linie a fisierului de intrare joc7.in contine doua valori întregi N si M, separate printr-un singur spatiu, reprezentând dimensiunile tablei de joc.
Urmatoarele N linii contin fiecare câte M caractere reprezentând tabla de joc.

Date de iesire

Fisierul de iesire joc7.out contine o singura linie pe care se afla numarul maxim de mutari pe care le poate face jucatorul.

Restrictii

  • 1<=N, M <=30

Exemple

joc7.in

joc7.out

2 4
CAAB
ADCB

3

3 6
HFDFFB
AJHGDH
DGAGEH

6

5 5
IEFCJ
FHFKC
FFALF
HFGCF
HMCHH

10

prof. Serban Marinel
Liceul de Informatica"Gr. C. Moisil" Iasi

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2003: newcomp, rima, algebra, turn1, aparitii, carti1, program1, tgraf, ceas1, spioni, kgb, tabara1, romane, stop, hanoi, lift, pic, sms, fibo, bac, parc, circular, logn, lex, cuburi1, sant, mobile, pattern, oras, produs, mutare, viteza, concurs2, furnici, homeless, subsir
De acelaşi autor: premii, finala, fractii, trei, manevre, nrcuv, an, vopsea, opmat, tramvai, bipal, kpal, sarpe, replace, factori, barca, perechi, grupe, cod, reactii, factura, decript, trenuri, holo, cifre, firma, tribile, mesaj, tricouri, pajura, monede, programs, fry, repeat, red, pavaj, bacan, nrbinar, invest, cutie2, loc, depou, nr3, zid, felinare, sir3, sqr, carte, labirint, stea, count, evaluare, super, schimb, zaruri, vectori, spirala, desen1, rima, ceas1, romane, sms, bac, excursia, furnici, munte1, cezar, marcare, excursie1, culmi, sume1, schi, nr4, fractie, cod3, medii, tren3, top, sant1, imagine, ocr, perfect, pluton, reforma, alee, ceas2, paritate, borcane, aranjare, comoara1, culmi1, reactivi, submult, sablon1, sir8, sume2, dansatori, smith, tom, matriosca, asociativ, control1, calorii, immortal, concat, mat, cubinvers, mine, divizori, cheie, stelar, joct, minmax, cladire, adunscad, razboi, ore, oras1, sumprod, prisme, operatii1, lgdrum, unupatru, chibrituri, extraprime, prieten, rebus1, grindina, opmult, betisoare, antitero, clase, pagini, ornament, ordine, spioni1
Despre backtracking: acop, bipal, magic2, vagoane, friends, tricouri, festival, numar, pento, ro, jobs, onu2, sir3, cai1, labirint, dans, ham, sudoku, caramele, linie, puncte, castel, excursia, pattern, avere, paianjen, medii, monkey, scara1, numere8, banda1, spirala1, cofetar, gradina, placa, smin, jucarii, immortal, concat, cubinvers, codif, izvor, avioane, jb, prisme, triburi1, genab, dineu, antitero, ornament, virgule
surse trimise | ajutor