.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » paintball

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
paintball


Timp maxim de execuţie / test:
1.5s
Memorie totala disponibilă / stivă:
64MB / 16MB

După amiază la Iezăreni cei N membri ai lotului naţional de informatică vor participa la o partidă mai specială de paintball. Fiecare concurent va primi o armă şi o singură bilă cu vopsea.
În primul rând, concurenţii sunt numerotaţi de la 1 la N. Având o singură bilă, fiecare concurent se gândeşte dinainte în cine va trage. Un concurent care a fost împuşcat cu o bilă de vopsea este declarat “mort” şi nu mai poate să tragă.
Concurenţii trag succesiv, în orice ordine doresc.

Cerinţă

Să se determine numărul minim şi numărul maxim de “morţi”.

Date de intrare

Fişierul de intrare paintball.in conţine pe prima linie numărul natural N reprezentând numărul de concurenţi. Pe cea de a două linie sunt scrise N numere naturale separate prin spaţii; al i-lea număr de pe linie reprezentând numărul concurentului în care va trage concurentul i.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire paintball.out va conţine o singură linie pe care vor fi scrise două numere naturale separate prin spaţiu nrmin nrmax reprezentând numărul minim şi respectiv numărul maxim de “morţi”.

Restricţii

1 ≤ N ≤ 1 000 000
Un concurent se poate împuşca pe sine însuşi.

Exemple

paintball.inpaintball.outExplicaţii
8 2 3 2 2 6 7 8 5 3 5 Dacă, de exemplu, ordinea în care trag concurenţii este 1, 4, 3, 5, 7, vor muri 2, 6, 8 (număr minim de morţi).
Dacă ordinea este: 2, 1, 4, 7, 6, 5, vor muri 3, 2, 8, 7, 6 (număr maxim de morţi).

autor: Mircea Paşoi
propunător: Stud. Vlad Manea
Facultatea de Informatică
vlad.c.manea@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
surse trimise | ajutor