.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » robot1

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
robot1


Timp maxim de executie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

NASA a elaborat un nou model de robot pentru lucrari în modulele unei statii orbitale. Pentru a identifica modulele statiei orbitale, NASA a definit un sistem de coordonate. In fiecare punct de coordonate intregi exista un modul al statiei orbitale, iar oricare statie este unita cu cele 6 statii invecinate prin tunele de lungime 1. Mai exact, statia din punctul de coordonate (x, y, z) este unita printr-un tunel cu statia din punctul de coordonate (x+1,y,z), printr-un alt tunel cu (x-1,y,z), respectiv cu (x,y+1,z), (x,y-1,z), (x,y,z+1) si (x,y,z-1).

Pentru deplasarea robotului se pot scrie algoritmi in care pot fi utilizate 6 instructiuni: N, S, E, V, U, D. Efectul celor 6 instructiuni este:
N: robotul de deplaseaza din pozitia (x,y,z) in pozitia (x,y+1,z)
S: robotul de deplaseaza din pozitia (x,y,z) in pozitia (x,y-1,z)
E: robotul de deplaseaza din pozitia (x,y,z) in pozitia (x+1,y,z)
V: robotul de deplaseaza din pozitia (x,y,z) in pozitia (x-1,y,z)
U: robotul de deplaseaza din pozitia (x,y,z) in pozitia (x,y,z+1)
D: robotul de deplaseaza din pozitia (x,y,z) in pozitia (x,y,z-1).
Evident, intr-un algoritm instructiunile se pot repeta. Dupa executarea tuturor instructiunilor din algoritm, robotul se opreste.

Initial robotul se afla în modulul cu coordonatele (0, 0, 0).

Cerinta

Scrieti un program care determina numarul total de algoritmi, care contin exact K instructiuni si care deplaseaza robotul din punctul initial cu coordonatele (0, 0, 0) în punctul final cu coordonatele (X, Y, Z).

Date de intrare
Pe prima linie a fisierului de intrare robot1.in sunt inscrise numerele întregi K, X, Y si Z, separate prin cate un spatiu, avand semnificatia din enunt.

Date de iesire

Fisierul de iesire robot1.out va contine o singura linie pe care va fi scris un numar natural reprezentand numarul algoritmilor formati din exact K instructiuni, care deplaseaza robotul din punctul initial cu coordonatele (0, 0, 0) în punctul final cu coordonatele (X,Y,Z).

Restrictii
0<=K<=11

|X|,|Y|,|Z| <=11

Exemple

robot.in robot.out robot.in robot.out robot.in robot.out robot.in robot.out
5 3 0 0 45 2 -1 -1 0 2 10 3 3 2 42000 3 0 4 0
0


prof. Sergiu Corlat
Liceul Moldo-Turc Chisinau
Contact:scorlat@gmail.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2004: cifre1, super, apm, bile1, factk, schimb, caini, secvreg, descfib, maraton, masina1, otilia, multiplu, tub, pasune, remi, m01, na, sir23, paralel, zaruri, bomboane, dotnet, divizor, tren1, joc5, tvshow, pachete, soldati1, echipe, omizi, suma1, aedaro, concurs1, windows, comb, renju, latime, vectori, ghici, subperm, puncte, mere1, spirala, distanta, piloti
De acelaşi autor: nice, fib, atac, mere, ff, patrate, astre, baby, zapada, pendul, unu, dragon, placi, druid, bete, comori, ploaia, lot, arcas, factk, kalah, cetati, palc, expo, porumb, universitate, safeu, capra, zuma, gsm, megascoala
Despre combinatorică: manevre, carti, bonuri, test, cub, nspecial, circuit, numere, cs, pluricex, parent, gray, siruri, anagrame, party, net, scaune, sir, monede, aztec, nrcuv2, perm, race, hanoig, red, grup, hperm, depou, grazing, pm, reteta2, playlist, young, pizza1, albine, caramele, teatru1, tub, sir23, soldati1, concurs1, comb, expresii, arbnr, cod1, munte, shgraf, desc, lex, munte1, maxperm, role, avere, vizibil, prime1, hexa, patrat, carti2, puncte2, pact, aranjari, numere5, borg, acolor, sg1, perfect, cifru2, bile4, pviz, culmi1, piramida1, trapez, frunze, sir7, logic, coduri, jetoane, kperms, tablite, secvpar, lego, permutari, binperm, multiplu1, operatii, fotbal, kbiti, jucarii, bradut, expozitie, parbit, kmax, petrecere, tango, rege, cd1, cifru3, kcons, bubblesort, hawaii, randomizare, kdist, reuniune, echipa, ghinion, cavaleri, camera616, covor, subm, grupuri, pavari, asfalt, adunscad, rotund, sport2, arbore1, lant1, module, nrperm, oneton, nrpomi, cover1, nrpal, probleme, optim, poly, vot1, sudoku1, flori2, xnumere, showroom, cntgcd, subsets, nkd, nrgraf, spion1, puteri, stiva1, permtr, relatii, 2sah, matcnt, magic7, nmult, roua
Despre recurenţă: nrbun2, nrbun, grupe, palind, siruri, vecini, net, pioni, sir2, perm, red, sume3, pavaj, div3, descfib, soldati1, expresii, agitatie, aparitii, apel, randuri, zidar, log, maxq, cover, dist, munte1, sir1, vizibil, csir, puncte2, aranjari, numere5, anticip, bsir, evantai, sg1, zumzi, lant, perfect, cifru2, numere8, poarta, pviz, poli, desert, echitabil, patrate6, kperms, jump, petrecere, rege, triunghi3, sir9, arbore1, fibgcd, cds, wg, module, nr0, cover1, culori1, 2ndesc, flori2, cntgcd, 2sah, matcnt, nmult
surse trimise | ajutor