.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » tricouri

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
tricouri


Timp maxim de executie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

La concursurile de informatica unde organizatorii dispun de fonduri din sponsorizari, se obisnuieste ca fiecare participant sa primeasca câte un tricou inscriptionat cu sigla concursului si a sponsorului principal. La fel se întâmpla de ani de zile si la finala concursului .campion. Din pacate, în fiecare an organizatorii întâmpina probleme legate de dimensiunile tricourilor, astfel încât se întâmpla ca unii participanti sa nu primeasca exact tricoul cu dimensiunea dorita.

Cerinta
Cunoscându-se numarul de concurenti, solicitarile acestora, precum si tricourile de care dispun organizatorii sa se determine numarul maxim de concurenti care pot primi tricouri conform solicitarilor lor.

Date de intrare
Fisierul de intrare tricouri.in are trei linii. Pe prima linie se afla un numar întreg N (1<=N<=60) care reprezinta numarul de concurenti. Linia a doua contine N perechi de litere, separate prin câte un spatiu, indicând marimile tricourilor solicitate de catre fiecare dintre cei N concurenti. Literele care indica marimile pot fi, în ordinea marimilor: S – small (mic), M – medium (mediu), L – large (largut), X - extra large (larg), T - extra extra large (foarte larg), ca în notatia uzuala. Cele doua litere dintr-o pereche indica intervalul de marimi acceptat de catre concurent. Prima litera din pereche indica marimea mai mica, iar a doua litera indica marimea mai mare. Astfel, de exemplu, perechea de litere MX indica faptul ca acest concurent solicita una dintre marimile M, L sau X. Ca un caz de exceptie, daca un anumit concurent doreste numai o anumita marime, cele doua litere din pereche pot fi identice. Cea de a treia linie a fisierului de intrare contine cinci valori naturale, separate prin câte un spatiu, indicând, în ordinea S M L X T, numarul de tricouri din fiecare marime de care dispun organizatorii. Fiecare dintre aceste numere poate fi între 0 si 100 inclusiv.

Date de iesire
Fisierul de iesire tricouri.out va contine numarul maxim de concurenti multumiti de tricoul pe care l-au primit.

Restrictii
1 <= N <= 60
0 <= numarul de tricouri din fiecare marime <= 100

Exemple

tricouri.in tricouri.out Explicatii
1
ST
0 0 1 0 0
1 1 concurent care solicita tricou S, M, L, X sau T si exista 1 tricou de marimea L. Deci concurentului i se poate da acest tricou.

2
SS TT
0 0 1 0 0

0

2 concurenti. Primul solicita numai tricou marimea S, iar al doilea numai tricou marimea T. Organizatorii au doar 1 tricou marimea L. Nici unul dintre cei doi concurenti nu poate fi multumit.

4
SM ML LX XT
0 1 1 1 0
3 4 concurenti. Primul solicita tricou marimea S sau M, al doilea tricou marimea M sau L, al treilea marimea L sau X, al patrulea marimea X sau T. Organizatorii au doar 3 tricouri marimile M, L si X, care pot fi date existând suficiente solicitari pentru ele.
prof. Marinel Serban
Liceul de Informatica "Grigore Moisil" Iasi
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2007: perechi, teanc, index, light, copaci, teren, pizza, grupe, cod, ecran, drum, soldati, factura, palma, decript, lbd, aven, cs, h, trenuri, sort, spam, complex, parent, holo, tren2, gray, siruri, arce, pasi, cifre, mgo, firma, joc, cartonase, vikingi, anagrame, balbe, vecini, balaur, tribile, conflicte, criptmat, mesaj, maxim, magic3, desen, plimbare, cutie, patrate, party, vagoane, robot, astre, trains, numere2, friends, furtuna, net, baby, scaune, 3d, axa, bile2, vmem, pahare, termen, sablon, zapada, cuvinte, excursie, hd, pajura, pc, sir, cadere, pioni
De acelaşi autor: premii, finala, fractii, trei, manevre, nrcuv, an, vopsea, opmat, tramvai, bipal, kpal, sarpe, replace, factori, barca, perechi, grupe, cod, reactii, factura, decript, trenuri, holo, cifre, firma, tribile, mesaj, pajura, monede, programs, fry, repeat, red, pavaj, bacan, nrbinar, invest, cutie2, loc, depou, nr3, zid, felinare, sir3, sqr, carte, labirint, stea, count, evaluare, super, schimb, zaruri, vectori, spirala, desen1, rima, ceas1, romane, sms, bac, excursia, joc7, furnici, munte1, cezar, marcare, excursie1, culmi, sume1, schi, nr4, fractie, cod3, medii, tren3, top, sant1, imagine, ocr, perfect, pluton, reforma, alee, ceas2, paritate, borcane, aranjare, comoara1, culmi1, reactivi, submult, sablon1, sir8, sume2, dansatori, smith, tom, matriosca, asociativ, control1, calorii, immortal, concat, mat, cubinvers, mine, divizori, cheie, stelar, joct, minmax, cladire, adunscad, razboi, ore, oras1, sumprod, prisme, operatii1, lgdrum, unupatru, chibrituri, extraprime, prieten, rebus1, grindina, opmult, betisoare, antitero, clase, pagini, ornament, ordine, spioni1
Despre backtracking: acop, bipal, magic2, vagoane, friends, festival, numar, pento, ro, jobs, onu2, sir3, cai1, labirint, dans, ham, sudoku, caramele, linie, puncte, castel, excursia, joc7, pattern, avere, paianjen, medii, monkey, scara1, numere8, banda1, spirala1, cofetar, gradina, placa, smin, jucarii, immortal, concat, cubinvers, codif, izvor, avioane, jb, prisme, triburi1, genab, dineu, antitero, ornament, virgule
surse trimise | ajutor