.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » vikingi

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
vikingi


Timp maxim de executie/test:
0.5 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
2 MB/1 MB

Suntem în anul 1066. Regele viking, Harald al III-lea se pregăteşte să cucerească Anglia. Va porni pe mare împreună cu înfricoşătoarea sa armată, la bordul a nu mai puţin temutelor corăbii vikinge (longships).
În această campanie, va folosi doar corăbii noi, identice. Înainte de plecare, trebuie să determine capacitatea de transport a noilor sale corăbii. Prin capacitate de transport, el înţelege numărul maxim de vikingi pe care o corabie îi poate transporta fără ca să se scufunde. Pentru aceasta, regele decide că C corăbii şi V vikingi vor fi implicaţi în testări. Va ordona mai multe lansări la apă. La fiecare lansare, o singură corabie trece de pe uscat pe apă, cu n vikingi la bord, unde n <= V. Dacă numărul de vikingi depăşeşte capacitatea de transport a navei, atunci corabia se scufundă. O corabie scufundată nu mai poate fi recuperată, în timp ce o corabie care a fost lansată la apă şi nu s-a scufundat, poate fi din nou lansată la apă. Când o corabie se scufundă, soldaţii de la bord înoată până la mal, astfel încât pentru fiecare lansare, Harald are mereu la dispoziţie aceeaşi V vikingi, din care alege n. Toţi soldaţii se presupun a fi identici (greutate identică, desigur). Când o corabie pluteşte, nici un viking nu poate să urce sau să coboare. Vikingii se îmbarcă sau debarcă doar la mal, înaintea lansării la apă.

Regele Harald doreşte un plan care să-i permită să efectueze un număr minim de lansări la apă, deoarece acestea sunt consumatoare de energie şi de timp, ori ultimul mare rege viking se grăbeşte să-şi întâlnească destinul ...

Cerinţă
Se cere numărul minim necesar de lansări la apă, care permit identificarea cu exactitate a capacităţii de transport a corăbiilor.

Date de intrare
Fişierul de intrare vikingi.in conţine pe prima linie două numere naturale V şi C, separate printr-un spatiu.

Date de ieşire
Fişierul de ieşire vikingi.out va conţine o singură linie pe care va fi scris un număr natural L, calculat pentru cazul cel mai defavorabil, reprezentând numărul minim de lansări la apă în urma cărora se poate determina cu exactitate capacitatea unei corăbii.

Restrictii si precizari

  • 1 <= V <= 2500
  • 1 <= C <= 2500
  • Toate bărcile sunt identice. Aceasta presupune şi faptul că au aceeaşi capacitate de transport.
  • Pentru toate datele de test, numărul V de vikingi este suficient de mare pentru a se putea determina capacitatea corăbiilor.
Exemple
vikingi.in vikingi.out Explicaţie
7 2 4
Sunt necesare minimum patru lansări la apă pe cazul cel mai defavorabil

 

vikingi.in vikingi.out Explicaţie
5 1
5
Sunt necesare cel puţin cinci lansări în cazul cel mai defavorabil, cu câte 1, 2, 3, 4, 5 vikingi îmbarcaţi

prof. Constantin Gălăţan
C.N. "Liviu Rebreanu" Bistrita
contact: tucu_galatan@yahoo.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2007: perechi, teanc, index, light, copaci, teren, pizza, grupe, cod, ecran, drum, soldati, factura, palma, decript, lbd, aven, cs, h, trenuri, sort, spam, complex, parent, holo, tren2, gray, siruri, arce, pasi, cifre, mgo, firma, joc, cartonase, anagrame, balbe, vecini, balaur, tribile, conflicte, criptmat, mesaj, maxim, magic3, desen, plimbare, cutie, patrate, party, vagoane, robot, astre, trains, numere2, friends, tricouri, furtuna, net, baby, scaune, 3d, axa, bile2, vmem, pahare, termen, sablon, zapada, cuvinte, excursie, hd, pajura, pc, sir, cadere, pioni
De acelaşi autor: ozn, pod, numere, furtuna, livada, teatru, iepuras2, kimberley, novel, friends2, stalpi, tabara, sport, randuri, panouri, powerpuff, cartele, joc15, stalpi1, autostrazi, telecab, pseudobil, harta2
Despre programare dinamică: vedete, fbr, tgv, zeratul, rv, comun, retea, circuit, sumdif, copaci, drum, text, palind, joc, rafturi, balaur, plimbare, party, pc, pioni, seif, iepuri, numere3, perm, ture, bilete, prop, ro, reduceri, cuburi, invest, cutie2, stalpi, nr2, judete, strict, auto2, tree, jobs, leaves, pstring, program, datorii, senzori, farfurii, joc1, barbie, ambigram, rlcs, cub1, bio, chimie1, otilia, pasune, remi, sir23, tren1, joc5, pachete, echipe, comb, agitatie, ivv, peste, pitici, pipe, shgraf, tabara1, stop, randuri, zidar, log, sant, produs, subsir, cover, bcast, emax, dist, mesaj1, imax, avere, asmax, raft, suma2, joc12, fni, nr4, join, transport, masina3, lsort, microvirus, fat, cafea, echipe1, anticip, bsir, diamant, petrom, evantai, spion, acolor, evo, bombo, lacusta, lant, team, pitici1, numere8, dep, stiva, subgeom, pviz, tir1, cabane, piramida1, mosia, cuvinte1, gaina, materom, sortari, turnuri, trans, politie, codul, dansatori, nkbiti, kperms, treegame, siruri2, 123, jucarii, bradut, joc15, expozitie, text3, ic, echilibru, distsir, kmax, stalpi1, gaz, triunghi2, v2d, cuiburi, mine, orientare, activ, secvbiti, kcons, pokemon, ubergraf, left, acerc, autostrazi, kdist, select, cazare, fluviu, telecomanda, parcela, pion, subs, suma4, sirmax, bdotcom, viena, sablon2, telecab, ikebana, radare, hacker, obstacole, robotel, centrala, verigi, cds, wg, minusk, radioactiv, enigma, jb, efect, maxviz, ripstick, progresii, maxtri, combcuv, blis, subsiruri, mijloc, probleme, unuzero, palindrom1, minerale, speed, zmax, spider, cntgcd, interclasare, bus, pariuri, riglef, fractii2, fall, arbsum, conuri, arbvalmax, procente, metrou
surse trimise | ajutor