.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » ape

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
ape


Timp maxim de execuţie / test:
0.1s
Memorie totala disponibilă / stivă:
2MB / 2MB

Mihai crede că mă pricep la informatică şi mă roagă să îl ajut la efectuarea unor calcule. Mi-a povestit că în vacanţă a fost la ţară la bunici. Bunicii lui se ocupă de piscicultură şi au preluat spre utilizare o zonă de teren unde se află lacuri, heleştee şi bălţi. Sunt plătite taxe speciale în funcţie de suprafeţele acestor ape. Bunicului i se pare că cei de la oficiul unde se plătesc taxele au date greşite în dosare, despre ariile acestor suprafeţe de apă şi l-a rugat pe Mihai să îi calculeze cu aproximaţie aceste arii. Mihai a studiat problema şi s-a hotărât să înconjoare fiecare apă, mergând pe conturul acesteia. Pasul lui are lungimea de 1 metru. La fiecare pas Mihai foloseşte o busolă şi îşi notează într-un carneţel direcţia înspre care a fost efectuat pasul Nord, Sud, Est sau Vest. După fiecare pas Mihai actualizează şi numărul de paşi pe care i-a făcut.

Cerinţă

Se doreşte să se afle, pentru fiecare traseu:
a) Dimensiunile pe direcţiile Vest-Est şi respectiv Nord-Sud ale unei suprafeţe dreptunghiulare de arie minimă care cuprinde în interior sau pe margini suprafaţa apei.
b) Sensul în care a fost parcurs traseul: 0- pentru sens orar, respectiv 1- pentru sens invers orar;
c) Aria suprafeţei apei înconjurate, din interiorul traseului.

Date de intrare

Fişierul de intrare ape.in are pe prima linie numărul P de paşi ai traseului. În linia a doua se află un şir de P litere mari, fără spaţii între ele, din mulţimea {N,S,E,V} reprezentând traseul.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire ape.out va conţine patru numere naturale separate prin câte un spaţiu: primul număr reprezintă dimensiunea pe direcţia Vest - Est şi al doilea număr reprezintă dimensiunea pe direcţia Nord–Sud a suprafeţei dreptunghiulare de arie minimă care cuprinde în interior sau pe margini suprafaţa apei delimitată de traseu; al treilea număr reprezintă sensul parcurgerii, iar al patrulea număr reprezintă aria.

Restricţii

1 ≤ P ≤ 10000
• Pentru 30% din teste traseele vor avea lungimea maximă 2000.
• Aria suprafeţei apei este un număr natural nenul.

Exemple

ape.inape.outExplicaţii
16 NNVVSVSSESEEENNV 3 3 1 5


Căsuţele marcate cu ‘-‘ reprezintă traseul, iar pătratele negre reprezintă apa.
Zona mărginită de linia îngroşată reprezintă suprafaţa dreptunghiulară minimală ce conţine pătratele negre, care reprezintă apa.
Căsuţa marcată cu * este poziţia de pornire.

autor: Prof. Ionel-Vasile Pit-Rada
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional ″Emil Racoviţă″
emanuela.cerchez@gmail.com
Probleme recomandate
De la ONI 2011: sport2, macheta, butoane, acces, mxl, segmente, tsunami, tort1, ec, poligon4, stalpi2, furnici1, telecab, ikebana, posta, fotbal1, xmoto, radare, pamant, fagure, goe, papusa, taburet, joc17, mesaj3, zar1, joc16, talent, xy, arbore1, robot3, copii, hacker, terenuri3d, terenuri, expresie2, poteci, joc18
De acelaşi autor: neconex, sstabil, pariuri, riglef, tg, fence
Despre structura repetitiva: cifre1, super, schimb, jeton, descfib, taxe, romane, mobile, cuburi3, tzigla, morse, powerpuff, multimi, ucif, tabel, ocr, numere7, cifre2, piramida, vraji, reforma, cartonas, cabina, case, desen2, exponent, cifre3, concurs3, joc13, reactivi, vanatoare, submult, paranteze, tort, copaci1, ogorul, puncte3, efort, muzeu, smith, biliard, palc, prod3, fazanr, cadouri, bursa, meteo, prodmax, zar, tren4, lego, maraton1, cluburi, domino1, jump, alo, cifra1, case1, brazi, greiere, divizori, pitag, porumb, secv9, divk, rachete, pin, sumacifre, aritm, psp, triplu, triunghi3, cmmdcsecv, ssmax, furnici1, domino2, acoperire1, ore, pegals, b2k, sumdivprod, subsecvmax, dale, bancomat, sume4, alice, porumb1, albine2, culegere, stele1, medalion, cifreco, meteo1, unupatru, xyz, vistiernic, chibrituri, bete1, greieri, interviu, prieten, prize, conturi, numere12, martisoare, piramide, pagini, punctul, tablita, pavare1, ordine, covor1, speciale, echer, numere13
Despre structura alternativa: cuburi3, multimi, ucif, tabel, ocr, numere7, cabina, exponent, cifre3, concurs3, joc13, reactivi, vanatoare, submult, visul, paranteze, copaci1, ogorul, muzeu, timer, triunghi1, piatra, greiere, numerus, domino2, ore, pegals, alun, chibrituri, interviu
surse trimise | ajutor