.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » albine1

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
albine1


Timp maxim de execuţie / test:
0.4s
Memorie totala disponibilă / stivă:
32MB / 2MB

Matca cea tânără a decis să părăsească stupul şi să îşi facă propria familie de albine, lucru nu tocmai uşor. Ea, împreună cu albinele sale trebuie să meargă din floare în floare până la marginea plantaţiei. Plantaţia are formă dreptunghiulară cu N linii (numerotate de la 1 la N) şi M coloane (numerotate de la 1 la M). În fiecare punct este o floare. Florile sunt codificate cu 0 sau 1, cele codificate cu 0 putând fi ocupate doar de matcă, cele cu valoarea 1 doar de câte o albină. Roiul de albine pleacă de la marginea stângă a plantaţiei (coloana 1) şi trebuie să ajungă în marginea din dreapta (coloana M). La un pas, toate albinele (inclusiv matca) trebuie să se afle pe poziţii consecutive pe aceeaşi coloană. La pasul următor ele se pot deplasa doar pe coloana următoare, dar tot pe poziţii vecine (eventual îşi pot schimba ordinea). Efortul depus pentru deplasarea de pe o coloană pe alta este egal cu diferenţa dintre prima linie ocupată de un membru al roiului de albine (matca sau albină) la pasul anterior şi prima linie ocupată de un membru al roiului albine (matca sau albină) după mutare.

Cerinţă

Determinaţi numărul maxim de membri ai roiului de albine (matcă + albine) care pot părăsi stupul pentru a traversa toată plantaţia în scopul formării unei noi familii. Determinaţi, de asemenea efortul total minim cu care matca poate traversa plantaţia cu numărul maxim de albine determinat.

Date de intrare

Prima linie a fişierului de intrare albine1.in conţine două numere naturale N şi M separate printr-un spaţiu reprezentând numărul de linii, respectiv numărul de coloane ale plantaţiei.
Următoarele N linii conţin câte M numere din mulţimea {0,1}, separate prin câte un spaţiu, reprezentând codurile florilor de pe fiecare linie a plantaţiei.

Date de ieşire

Prima linie a fişierului de ieşire albine1.out conţine două numere naturale separate printr-un spaţiu, reprezentând numărul maxim de membri ai familiei de albine (matcă + albine) care pot traversa plantaţia (inclusiv matca) şi costul minim al traversării plantaţiei.

Restricţii

1 <= N, M <= 1000
Un roi de albine este format dintr-o matcă şi 0 sau mai multe albine.
Se garantează existenţa unui traseu.
Matca poate parcurge plantaţia şi singură.

Exemple

albine1.inalbine1.outExplicaţii
5 3 0 1 0 0 0 1 1 1 0 1 1 1 0 0 0 3 0 O altă posibilitate (nu şi singura) de a parcurge plantaţia ar fi fost ca grupul de 3 albine sa se aşeze pe prima coloană începând cu poziţia 3, pe coloana a 2 – a începând cu poziţia 1, iar pe coloana a 3 – a începând cu poziţia 2. În acest caz costul total ar fi fost 3.

autor: Prof. Marius Nicoli
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatică ″Grigore Moisil″
emanuela.cerchez@gmail.com
Probleme recomandate
De la Lot VN 2010: rege, cd1, cifru3, puteri35, regat, parpal, ppcover, kcons, kdtree, pokemon, permutare, ubergraf, fibo1
De acelaşi autor: secvente1, raze, bile5, 235, dreptunghiuri, triunghi2, puteri35, miere, left, arbgraf, reuniune, cazare, atletism, fluviu, stele, zar1, poteci, avioane, obstacole, liste, acoperire1, minusk, efect, b2k, progresii, reconst, mijloc, romb, alune, patru, galbeni, schi1, restaurare, sort2dist
Despre matrice: vopsea, harta, opmat, sarpe, light, magic2, tetris, origami, concurs, iepuras, tribile, criptmat, cutie, patrate, 3d, pajura, perspic, vecini2, livada, matrice3, kafka, erdos, grup, scor2, reteta2, rezervatie, scoici, tablou, game, stea, submatrix, cifru, jokes, oua, trecere, na, dotnet, renju, ghici, mere1, agitatie, lacuri, sotron, desen1, camion, ceas1, fibo, parc, excursia, matricea, zidar, joc6, log, concurs2, cladiri, dist, centru, robinson, cuburi2, joc8, joc9, romeo, adevar, soricel2, avere, joc11, vizibil, sah1, blockout, masina3, lsort, anticip, matrice1, evantai, spion, pereti, zumzi, roboti, placare, tabel, ocr, numere7, lacusta, becuri, sir5, flori, cartele, furnica, pavare, poarta, rj, peri, poligon2, sablon1, gradina, matrice4, poartas, balcon, submdisj, v, matrx, figura, neuroni, raze, roboti1, bila, iepurasi, colorare, mat, submatrix1, simetric1, plaja, xor2, guess, joct, alfabetar, stele, tablou1, alpinist, cladire, cri, grupe2, el, mahjong, sir9, acces, tort1, joc17, mesaj3, zar1, xy, poteci, avioane, broscute, safeu, acoperire1, radioactiv, robot4, lcdr, jb, slide, maxtri, dame, triunghi4, elicop, compresie, mijloc, cubulete, romb, medalion, bile6, zigzag, puncte5, intersectii, matd3, matrixdel, speed, seif1, traseu2, incadrare, betasah, zona, latin, zmax, amestec, sudoku1, gradina1, spider, zone, bemo, rombul, interclasare, rebus1, tabla, arrows, pseudobil, patrat1, rascoala, harta2, relatii, lasere, defrag, matcnt, ssdj, cript, ssk, teren1, fence, cifre6
Despre secvenţe: degrade, hora, simetric, egal, ruleta, ecran, sirag, pasi, firma, br, numere2, termen, div, teatru, repeat, ratb, 2sec, sport, pikachu, suma3, panouri, sir5, mare, hof, resturi, efort, xor1, livada1, diff, popic, guess, permutare, miere, atelier, obstacole, echilibru1, lcdr, 3max, ksecv, maxbin, meteo1, galbeni, maxp, secvp, split, secvente2, ausoara, sminus, munte3, cool, betisoare, unudoi, charlie, lasere, arc, dominant, restaurare, roua
surse trimise | ajutor