|
||||||||||||||||
ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016 ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
|
Consideram doua gramezi de obiecte
mici (pe care le vom numi piese), din care doi jucatori iau alternativ piese (operatie pe care o vom numi
mutare) dupa urmatoarele reguli : Cerinta Cunoscand numarul de piese din fiecare gramada si numerele p, q gasiti o mutare castigatoare, adica determinati gramada si numarul de piese pe care trebuie sa le luati prima data pentru a fi siguri de castig, indiferent de jocul calculatorului. Date de intrare In fisierul de intrare gramezi1.in sunt scrise pe prima linie doua numere intregi, M si N, reprezentand numarul de piese din prima, respectiv din a doua gramada. Pe linia urmatoare sunt numerele p si q, p<=q. Date de iesire In fisierul gramezi1.out veti scrie doua numere. In caz ca aveti o strategie de castig, veti scrie numarul gramezii alese la prima mutare (1 sau 2) si numarul pieselor pe care le luati din gramada respectiva. Daca sunt mai multe mutari castigatoare veti alege o mutare in care numarul pieselor luate sa fie maxim. In caz nu exista mutare castigatoare, veti scrie doua numere de 0. In ambele fisiere numerele de pe aceeasi linie sunt despartite de cate un spatiu. Restrictii
Exemple
prof. Nistor-Eugen Mot propunător: Prof. Emanuela Cerchez emanuela.cerchez@gmail.com Articole recomandate
Probleme recomandate
|
|||||||||||||||
surse trimise | ajutor |