|
||||||||||||||||||||||||||
ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016 ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
|
Exista multe jocuri cu gramezi de pietre, chibrituri sau alte obiecte
mici pe care le vom numi piese, din care unul sau mai multi jucatori iau piese dupa anumite
reguli, operatie pe care o vom numi mutare. Unul dintre cele mai
simple jocuri intre doua persoane foloseste o singura gramada, din care
jucatorii iau alternativ piese dupa urmatoarele reguli : Cerinta Cunoscand numarul N de piese din gramada, determinati numarul de piese pe care trebuie sa-l luati prima data pentru a fi siguri de castig, indiferent de jocul calculatorului. Date de intrare In fisierul de intrare gramada.in este scris numarul intreg N. Date de iesire In fisierul gramada.out veti scrie numarul 0 daca oricum ati incepe jocul (oricate piese ati lua la prima mutare) calculatorul va castiga. In caz ca aveti o strategie de castig, veti scrie un numar natural nenul care sa reprezinte numarul pieselor pe care il luati prima data, astfel ca la orice raspuns al calculatorului sa puteti castiga. Daca exista mai multe mutari castigatoare veti scrie mutarea in care luati numarul maxim de piese. Restrictii
Exemple
prof. Nistor Mot propunător: Prof. Emanuela Cerchez emanuela.cerchez@gmail.com Articole recomandate
Probleme recomandate
|
|||||||||||||||||||||||||
surse trimise | ajutor |