.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » concurs2

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
concurs2


Timp maxim de executie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
15 MB/1 MB

La un concurs matematic se afiseaza pe un panou un numar de n cifre, fiecare cifra fiind scrisa pe cate un jeton. Concurentii incearca sa obtina un numar cat mai mare modificand unele cifre. Pentru fiecare modificare se ia un jeton (adica o cifra), se merge la casa, unde se schimba cu alt jeton care va fi pus in aceeasi pozitie. Pentru fiecare din cele 10 cifre ale bazei 10 se precizeaza ce jetoane pot fi luate la schimb (cu ce cifre poate fi inlocuita o cifra).

Cerinta

Determinati numarul maxim care poate fi obtinut dintr-un numar dat efectuand cel mult k modificari de cifre.

Date de intrare

Pe prima linie a fisierului de intrare concurs2.in sunt scrise numerele n si k, separate printr-un singur spatiu. Pe linia a doua sunt scrise cele n cifre ale numarului dat, fara spatii intre ele. Pe urmatoarele 10 linii se precizeaza pentru fiecare cifra cu ce cifre poate fi inlocuita printr-o matrice de 0 sau 1 astfel: daca al j-lea numar de pe linia 3+i (0 <= i, j <= 9) este 1 atunci cifra i poate fi inlocuita cu cifra j; daca acesta este 0 nu se poate inlocui i cu j.

Date de iesire

Prima linie a fisierului concurs2.out va contine un sir de n cifre reprezentand numarul maxim obtinut.

Restrictii

  • 1 <= n, k <= 1000

Exemplu

concurs2.in concurs2.out Explicatie

4 4
5662
0 0 0 1 0 0 0 0 0 0
1 1 0 0 0 0 0 0 0 1
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
0 1 0 1 0 1 0 1 0 1
0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
1 0 0 0 1 0 0 0 0 0
0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
0 1 0 1 0 0 0 0 0 0
0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 1 0 0 0 0 0

9662

Cifra 5 se inlocuieste cu 0, apoi cifra 0 se inlocuieste cu 3, apoi cifra 3 se inlocuieste cu 9. Mai avem dreptul la o modificare de cifre, dar care nu poate da un numar mai mare

prof. Mot Nistor
Colegiul National "N.Balcescu" - Braila
Contact: emotz_ro@yahoo.co.uk

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2003: newcomp, rima, algebra, turn1, aparitii, carti1, program1, tgraf, ceas1, spioni, kgb, tabara1, romane, stop, hanoi, lift, pic, sms, fibo, bac, parc, circular, logn, lex, joc7, cuburi1, sant, mobile, pattern, oras, produs, mutare, viteza, furnici, homeless, subsir
De acelaşi autor: cursa, insule, termen, div, mese, hperm, zmeu, chimie2, mere2, vile, dans, multiplu, paralel, divizor, ghici, barca1, fibo, parc, circular, sant, mobile, pattern, mutare, soricel1, soricel2, vizibil, bloc, soricel3, sah1, gramada, gramezi1, aranjari, numere5, cifru1, lacusta, sir6, puncte3, peri, atelier, radical, pion, el, tort1, triunghi4, bile6, zmax
Despre matrice: vopsea, harta, opmat, sarpe, light, magic2, tetris, origami, concurs, iepuras, tribile, criptmat, cutie, patrate, 3d, pajura, perspic, vecini2, livada, matrice3, kafka, erdos, grup, scor2, reteta2, rezervatie, scoici, tablou, game, stea, submatrix, cifru, jokes, oua, trecere, na, dotnet, renju, ghici, mere1, agitatie, lacuri, sotron, desen1, camion, ceas1, fibo, parc, excursia, matricea, zidar, joc6, log, cladiri, dist, centru, robinson, cuburi2, joc8, joc9, romeo, adevar, soricel2, avere, joc11, vizibil, sah1, blockout, masina3, lsort, anticip, matrice1, evantai, spion, pereti, zumzi, roboti, placare, tabel, ocr, numere7, lacusta, becuri, sir5, flori, cartele, furnica, pavare, poarta, rj, peri, poligon2, sablon1, gradina, matrice4, poartas, balcon, submdisj, v, matrx, figura, neuroni, raze, roboti1, bila, iepurasi, colorare, mat, submatrix1, simetric1, plaja, xor2, guess, albine1, joct, alfabetar, stele, tablou1, alpinist, cladire, cri, grupe2, el, mahjong, sir9, acces, tort1, joc17, mesaj3, zar1, xy, poteci, avioane, broscute, safeu, acoperire1, radioactiv, robot4, lcdr, jb, slide, maxtri, dame, triunghi4, elicop, compresie, mijloc, cubulete, romb, medalion, bile6, zigzag, puncte5, intersectii, matd3, matrixdel, speed, seif1, traseu2, incadrare, betasah, zona, latin, zmax, amestec, sudoku1, gradina1, spider, zone, bemo, rombul, interclasare, rebus1, tabla, arrows, pseudobil, patrat1, rascoala, harta2, relatii, lasere, defrag, matcnt, ssdj, cript, ssk, teren1, fence, cifre6
surse trimise | ajutor