.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » pikachu

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
pikachu


Timp maxim de execuţie / test:
0.7s
Memorie totala disponibilă / stivă:
16MB / 1MB

Miruna şi partenerul ei de aventură, Pikachu, sunt în faţa unei noi provocări. Cele două personaje au ajuns lângă un lanţ muntos format din N vârfuri aşezate în linie dreaptă unul după altul. Pentru fiecare vârf muntos se cunoaşte înălţimea lui. Folosindu-se de puterile sale extraordinare, Pikachu este capabil sa scadă sau să crească înălţimea unui vârf muntos cu o unitate într-o secundă. Din motive necunoscute muritorilor de rând, cei doi prieteni vor să obţină cel puţin K vârfuri montane consecutive care au aceeaşi înălţime, într-un timp cât mai scurt.

Cerinţă

Determinaţi timpul minim în care Pikachu poate îndeplini această sarcină.

Date de intrare

Fişierul de intrare pikachu.in va conţine pe prima linie două numere N şi K având semnificaţia din enunţ. Pe cea de a doua linie se vor găsi N numere naturale reprezentând înălţimile vârfurilor muntoase.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire pikachu.out va conţine un singur număr natural T, reprezentând timpul minim necesar pentru a obţine cel puţin K vârfuri consecutive cu aceeaşi înălţime.

Restricţii

1 ≤ N ≤ 105
1 ≤ K ≤ N

Înălţimile munţilor sunt numere pozitive care se pot reprezenta pe întregi de 32 de biţi cu semn
20% din teste au 1 ≤ N, K ≤ 100, iar înălţimile aparţin intervalului [1, 100]
Alte 20% din teste au 1 ≤ N, K ≤ 5000
Rezultatul se poate reprezenta pe un întreg de 64 biţi cu semn

Exemple

pikachu.inpikachu.outExplicaţii
5 3 5 2 4 3 7 2 În prima secundă se creşte înălţimea muntelui de pe poziţia a doua, iar în a doua secundă se scade înălţimea muntelui de pe poziţia a treia. În urma acestor operaţii subsevenţa care începe pe a doua poziţie şi se termină pe a patra poziţie va conţine doar vârfuri de înălţime 3.

autor: Stud. Andrei Grigorean
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatica ″Grigore Moisil″
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la ONI 2009: bile, checkin, numere, text, reactii, volei, magic2, sirag, taste, tetris, origami, rafturi, joc2, br, reinvent, perspic, tir, patrate2, nrcuv2, matrice, patrate1, taxe, cartonas, case, desen2
De acelaşi autor: fbr, 2sir, platforma, barfa, sumdif, cartonase, desen, seif, kinder, shgraf, dist1, subgeom, submatrix1, teroristi, parpal, bubblesort
Despre arbori: bonuri, tgv, barfa, votare, arce, balaur, trains, bile2, vmem, plopi, caravane, mese, strict, tree, sub, kinder, firma1, albinuta, rlcs, masina, omizi, concurs1, latime, piloti, barca1, arbnr, sirag1, arb, logn, maxq, arbore, bcast, mesaj1, traseu, asmax, salvare, tramvai1, omida, sediu, string, tv, izo, zoo, ratina, vitale, camion1, arbfind, cezar1, tcast, dep, curent, spp, frunze, sea2, culori, color, urgenta, nori, treegame, antipatie, scanduri, minuni, arb1, activ, regat, kdtree, autostrazi, carray, trenuri1, arbgraf, war, mess, secvnumber, subs, posta, radare, arbore1, hacker, lista, codarb, subsecvente, confuzie, transform, arbsum, copaci3, arbvalmax
Despre secvenţe: degrade, hora, simetric, egal, ruleta, ecran, sirag, pasi, firma, br, numere2, termen, div, teatru, repeat, ratb, 2sec, sport, suma3, panouri, sir5, mare, hof, resturi, efort, xor1, livada1, diff, popic, guess, albine1, permutare, miere, atelier, obstacole, echilibru1, lcdr, 3max, ksecv, maxbin, meteo1, galbeni, maxp, secvp, split, secvente2, ausoara, sminus, munte3, cool, betisoare, unudoi, charlie, lasere, arc, dominant, restaurare, roua
surse trimise | ajutor