Jocul Renju poate fi jucat
de doi jucatori pe o tabla cu 19 linii (numerotate de la 1 la 19, de la stânga
la dreapta) si 19 coloane (numerotate de la 1 la 19 de sus în jos).
Un jucator are piesele albe, iar celalalt piesele negre. Initial tabla de joc
este goala. Jucatorii plaseaza alternativ piese negre si respectiv albe pe tabla.
Jucatorul cu piesele negre începe jocul. O piesa poate fi plasata la intersectia
dintre o linie si o coloana.
Scopul jocului este de a plasa exact 5 piese consecutive de aceeasi culoare
pe aceeasi linie, pe aceeasi coloana sau pe aceeasi diagonala.
Dar, atentie: un jucator nu câstiga daca a plasat mai mult de 5 piese
consecutive pe aceeasi linie, coloana sau diagonala.
Cerinta
Data configuratia tablei
de joc, sa se determine daca a câstigat jucatorul cu piesele negre, sau
cel cu piesele albe sau deocamdata nu a câstigat nimeni.
Date de intrare
Fisierul de intrare renju.in
va contine 19 linii. Pe fiecare linie sunt scrise 19 numere naturale separate
prin câte un spatiu. Numerele pot fi 1
(ceea ce reprezinta o piesa neagra), 2
(ceea ce reprezinta o piesa alba) sau 0
(ceea ce reprezinta loc gol).
Date de iesire
Fisierul de iesire renju.out
va contine pe prima linie un numar natural care reprezinta rezultatul jocului
(1 daca a câstigat jucatorul
cu piesele negre; 2 daca a câstigat
jucatorul cu piesele albe sau 0
daca nu a câstigat nimeni deocamdata).
Daca rezultatul jocului este 1
sau 2, pe cea de a doua linie
vor fi scrise doua numere naturale (cuprinse între 1 si 19) separate printr-un
spatiu, care reprezinta linia si respectiv coloana pe care se afla cea mai din
stânga piesa (sau cea mai de sus daca piesele sunt asezate vertical) dintre
cele 5 piese care au determinat situatia de câstig.
Restrictii
În datele de test nu
exista situatii în care câstiga si jucatorul cu piesele negre si
cel cu piesele albe. De asemenea nu exista mai multe grupe de 5 piese de aceeasi
culoare asezate pe aceeasi linie, coloana sau diagonala.