.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » arcas

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
arcas


Timp maxim de execuţie / test:
0.2s
Memorie totala disponibilă / stivă:
16MB / 1MB

Secretul victoriilor faimosului comandant de oşti MegaFlop este strategia lui de alegere a poziţiei arcaşilor pe câmpul de luptă. Câmpul de luptă are forma unui poligon simplu şi e înconjurat de păduri. MegaFlop plasează arcaşii doar pe poziţii din care este văzut tot câmpul de luptă. Se consideră că arcaşii văd tot câmpul, dacă din orice punct care aparţine poziţiei lor de tragere se poate trage cu săgeata în orice alt punct al câmpului. Traiectoria săgeţii este liniară. Nimerind în pădure, săgeata se pierde. Pentru tragere, fiecare arcaş are nevoie de o unitate de suprafaţă. Astfel, numărul maxim de arcaşi, care pot fi plasaţi pe poziţii este determinat de aria poligonului din care este văzută toată câmpia.


Cerinţă

Scrieţi un program, care determină numărul maxim de arcaşi care pot fi plasaţi pe poziţii pe câmpul de luptă.

Date de intrare

Fişierul de intrare arcas.in va conţine pe prima linie un număr întreg N – numărul de vârfuri ale poligonului simplu, care descrie perimetrul câmpului de luptă. Urmează N linii care conţin coordonatele vârfurilor poligonului parcurse în sensul acelor de ceasornic, câte un vârf pe linie. Linia i+1 conţine două numere întregi xi, yi, separate prin spaţiu – coordonatele vârfului i.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire arcas.out va conţine un singur număr întreg: numărul maxim de arcaşi, care pot fi plasaţi pe poziţii.

Restricţii

3 ≤ N ≤ 1 000
0 < xi, yi ≤ 10000

Exemple

arcas.inarcas.out
9 2 5 3 6 2 7 4 7 6 9 8 6 7 2 5 4 3 4 11

autor: Prof. Sergiu Corlat
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatica ″Grigore Moisil″
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
surse trimise | ajutor