|
||||||||||||||||||
ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016 ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
|
Sudoku, cunoscut si sub denumirea Locul Numarului, este un joc logic. Scopul jocului este de a plasa o cifra de la 1 la 9 in fiecare celula a unui caroiaj format de dimensiune 9×9, impartit 9 in regiuni de dimensiune 3×3, pornind de la o configuratie initiala, in care exista cifre plasate in anumite celule. In figura de mai jos este prezentat un exemplu (regiunile fiind delimitate de linii groase).
Cerinta Scrieti un program care sa rezolve un joc Sudoku. Date de intrare Fisierul de intrare sudoku.in contine 9 linii, fiecare linie continand o succesiune de 9 cifre, reprezentand liniile de pe tabla de joc. Celulele goale sunt indicate prin cifra 0. Date de iesire Fisierul de iesire sudoku.out va contine 9 linii, fiecare linie continand 9 cifre nenule distincte, reprezentand solutia jocului. Cifrele scrise pe aceeasi linie nu vor fi separate prin spatii. Restrictii Fiecare joc din fisierele de test are o singura solutie. Exemplu
Prof. DSc
Stoyan Kapralov propunător: Prof. Emanuela Cerchez emanuela.cerchez@gmail.com Articole recomandate
Probleme recomandate
|
|||||||||||||||||
surse trimise | ajutor |