.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » ploaia

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
ploaia


Timp maxim de executie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

Poate daca ploaia s-ar opri,
si din cer n-or sa mai cada lacrimi...
(Cargo, "Ploaia")

Cercetatorii Institutului de Meteorologie au hotarât sa studieze procesul de formare a lacurilor în timpul ploilor pe diverse forme de relief. Pentru cercetari ei au construit un model al reliefului, care are doar doua dimensiuni - înaltime si lungime. In acest model relieful este reprezentat de o linie frânta formata din N segmente, având, in ordine, coordonatele extremitatilor (x0, y0), ..., (xN, yN), unde x0 < x1 < ... < xN si yi <> yj, pentru orice i <> j. În punctele extreme (x0, y0) si (xN, yN) relieful este considerat marginit de munti verticali cu o înaltime infinita.
Daca relieful ar fi fost plat, toata suprafata lui ar fi fost acoperita de un strat de apa cu adâncimea H. În realitate relieful este o linie frânta, astfel apa se acumuleaza în adâncituri, formând lacuri.

Cerinta

Scrieti un program, care determina adâncimea maxima a lacurilor formate în urma ploii.

Date de intrare

Fisierul de intrare ploaia.in contine pe prima linie un numar natural N si un numar real cu 3 zecimale H, separate prin spatiu, care reprezinta numarul de segmente ce formeaza linia reliefului, respectiv adâncimea apei daca relieful ar fi plat. Pe urmatoarele N+1 linii sunt scrise in ordine extremitatile segmentelor, cate o extremitate pe o linie. Pentru fiecare extremitate sunt specificate doua numere întregi xi, yi, reprezentand abscisa si ordonata punctului respectiv.
Numerele de pe aceeasi linie sunt separate prin cate un spatiu.

Date de iesire

Fisierul de iesire ploaia.out va contine pe prima linie adancimea maxima, calculata cu cel putin 4 zecimale

Restrictii si precizari

  • 1 <= N <= 100
  • 0 <= H <= 104
  • -10000 <= xi, yi <= 10000 (0 <= i <= N).

Exemplu

ploaia.in ploaia.out

7 7.000
-5 10
-3 4
-1 6
1 -4
4 17
5 3
9 5
12 15

15.8446

prof. Sergiu Corlat
Liceul Moldo-turc, Chisnau
Contact:scorlat@gmail.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2005: cuc, prime, radio, text2, honest, police, comori, patrate3, fisc, ref, pcod, zmeu, loc, nr01, scor2, judete, strict, convert, bile3, cod2, depou, auto2, tree, cat, nr3, chimie2, compress, jobs, leaves, zid, politics, onu2, grazing, pstring, cartonase2, exp, cartoane, sir3, program, scoici, playlist, sqr, cai1, farfurii, joc1, trafic, carte, set, barbie, labirint, firma1, vile, game, donald, ambigram, dans, albinuta, rlcs, stea, submatrix, cub1, ham, sponsori, young, jokes, pizza1, albine, lot, atac1, monede1, count, exam, herbert, sudoku, bio, metro
De acelaşi autor: nice, fib, atac, mere, ff, patrate, astre, baby, zapada, pendul, unu, dragon, placi, druid, bete, comori, lot, arcas, factk, robot1, kalah, cetati, palc, expo, porumb, universitate, safeu, capra, zuma, gsm, megascoala
Despre geometrie: forum, supertri, ozn, detinut, atac, afise, mere, ff, teren, volei, aven, patrate, robot, pahare, pendul, robot2, dragon, poligon, druid, laser, patrate3, donald, lot, atac1, arcas, paralel, dotnet, aedaro, vectori, spirala, distanta, triunghi, center, harta1, seceta, antena, poligon1, benzina, zoo, texan, oypara, dreptc, mosia, sea, poligon3, poligon2, snipers, basm, cetati, placa, nori, cerc, smin, cern, cuiburi, acerc, select, proiect, poligon4, terenuri, monoton, acoperire, capra, testament, jb, sdmin, ozn1, parc1, gsm, triunghi5, puncte6, romb1, dreapta, grindina, tdrept
Despre recursivitate: tren, mere, chimie, sarpe, soldati, formule, infinit, compress, cartoane, sub, metro, windows, lacuri, apel, maxq, pav, joc11, paianjen, suma2, monkey, csir, lsort, imagine, dir, desert, echitabil, rez, logic, gradina, links, dreptunghiuri, expresie1, cumpanit, reziston, antitero, sablon3
surse trimise | ajutor