Motanul Felix isi doarme
somnul de pranz pe masa de lucru a Ioanei, care tocmai rezolva probleme de matematica.
Cuprins parca de armonia si frumusetea numerelor, Felix viseaza ca in jurul
lui stau in cerc N soricei, unul
alb si restul gri. Soriceii sunt numerotati de la 1
la N. Motanul aude cum un glas
cunoscut ii sopteste la ureche: «Felix, tu trebuie sa mananci fiecare al k-lea
soricel! Vei incepe sa numeri de la soricelul x,
in sensul acelor de ceasornic. Al k-lea
soricel il mananci, apoi continui numaratoarea de la soricelul care urmeaza
celui mancat! Dar... ai grija! Soricelul alb nu ai voie sa-l mananci, el trebuie
sa ramana ultimul!»
Cerinta
Scrieti un
program care sa il ajute pe Felix sa determine numarul soricelului initial astfel
incat, mancand fiecare al k-lea
soricel, sa ramana la sfarsit numai soricelul alb.
Date de intrare
Fisierul de
intrare cat.in contine o singura
linie pe care se afla 3 numere
naturale separate prin cate un spatiu N,
K si A,
reprezentand, în ordine, numarul de soricei, al catelea soricel se elimina si
respectiv numarul de ordine al soricelului alb.
Date de iesire
Fisierul de iesire cat.out va
contine o singura linie pe care va fi scris un numar natural reprezentand cel
mai mic numar de ordine al unui soricel cu care se poate incepe numaratoarea,
astfel incat in final sa ramana numai soricelul alb.
Restrictii
3<= N <= 600
1<= K <=2*N
1<= A <=N
Exemple
cat.in
cat.out
cat.in
cat.out
Explicatii
7 4 3
2
6
1 4
5
In primul exemplu,
Incepem numaratoarea de la soricelul 2. Primul soricel eliminat este 5;
numaram incepand de la soricelul 6 si urmatoarul eliminat este soricelul
2, apoi 7, 6, 1, 4. Ultimul ramane soricelul 3.
In al doilea exemplu,
incepem numaratoarea de la soricelul 5 si eliminam cate unul in ordinea
5, 6, 1, 2, 3.