|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016 ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
|
Sa gasesti
o comoara ascunsa de catre pirati este simplu daca ai o harta. De obicei harta
este însotita de un algoritm ce descrie deplasarea spre comoara. De exemplu:
„Gaseste stânca alba. Mergi 30 de pasi spre padure, apoi 15 spre lac,
... , si 20 prin pestera. Comoara e sub semnul desenat pe peretele drept".
.Calatoria dupa traseul descris devine astfel simpla. Pentru exemplu din desen, se merge 3 pasi la nord, 1 la est, 1 la nord, 3 la est, 2 la sud si 1 pas la vest.
Cerinta Scrieti un program, care, dupa indicatiile piratilor determina punctul în care este ascunsa comoara. Se considera ca axa Ox e îndreptata spre est, iar Oy spre nord. Initial cautatorul de comori se afla în originea sistemului de coordonate (punctul cu coordonatele (0, 0)). Date de intrare Fisierul de intrare comori.in
contine pe prima linie numarul natural N,
reprezentand numarul de indicatii. Urmatoarele
N linii contin indicatiile
propriu-zise, cate o indicatie pe o linie, sub forma a doua numere naturale
separate printr-un spatiu d p,
unde d este numarul directiei,
iar p numarul de pasi. Date de iesire Fisierul de iesire comori.out va contine o singura linie pe care vor fi scrise doua numere intregi separate prin spatiu x y, reprezentand coordonatele punctului in care este ascunsa comoara (x este abscisa, iar y este ordonata). Restrictiisi precizari
Exemplu
prof. Sergiu
Corlat propunător: Prof. Emanuela Cerchez emanuela.cerchez@gmail.com Articole recomandate
Probleme recomandate
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
surse trimise | ajutor |