.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » gramezi

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
gramezi


Timp maxim de executie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

Zaharel si Bronzarel joaca urmatorul joc: se pun pe masa N gramezi de monede. Se stie ca daca Zaharel ia gramada i primeste Ai din monedele din gramada, iar daca Bronzarel ia gramada i primeste Bi din monedele din gramada (se stie ca fiecare gramada are cel putin max(Ai, Bi) monede iar monedele care raman se arunca). Cei doi jucatori iau alternativ cate o gramada, pana cand se epuizeaza toate cele N, iar Zaharel este primul care ia o gramada. La final, castiga jucatorul cu mai multe monede. In cazul in care cantitatile de monede sunt egale, jocul se considera remiza.

Cerinta

Stiind ca Zaharel si Bronzarel joaca optim, determinati numarul de monede pe care il va avea fiecare jucator la final. Prin joc optim se intelege ca fiecare jucator incearca sa mareasca diferenta dintre numarul de monezi pe care le detine si numarul de monezi ale celuilalt jucator, iar in cazul in care are mai multe posiblitati de a obtine aceeasi diferenta va incerca sa-si mareasca numarul de monede.

Date de intrare

Pe prima linie a fisierului de intrare gramezi.in este scris numarul natural N. Pe urmatoarele N linii se vor gasi cate doua numere naturale separate prin cate un spatiu, reprezentand valorile Ai, respectiv Bi.

Date de iesire

Prima linie a fisierului gramezi.out va contine doua numere naturale separate prin spatiu reprezentand scorul lui Zaharel, respectiv scorul lui Bronzarel.

Restrictii

1 <= N <= 30 000
1
<= Ai, Bi <= 30 000

Exemple

gramezi.in

gramezi.out

Explicatie

4
2 10
5 5
7 3
4 1

9 6

Exista 4 gramezi.
Daca Zaharel ia gramada 1, primeste 2 monede, in timp ce daca Bronzarel ia gramada 1 primeste 10 monede.
Daca Zaharel ia gramada 2, primeste 5 monede, iar daca Bronzarel ia gramada 2 primeste tot 5 monede.
Daca Zaharel ia gramada 3, primeste 7 monede, in timp ce daca Bronzarel ia gramada 3 primeste 3 monede.
Daca Zaharel ia gramada 4, primeste 4 monede, in timp ce daca Bronzarel ia gramada 4 primeste o moneda.
Zaharel ia gramada 1 si primeste 2 monede, apoi Bronzarel ia gramada 2 si primeste 5 monede, apoi Zaharel ia gramada 3 si primeste 7 monede, apoi Bronzarel ia gramada 4.
O alta posiblitate de joc cu aceeasi diferenta de scor este urmatoarea: Zaharel ia gramada 1, apoi Bronzarel ia gramada 3, apoi Zaharel ia gramada 2, apoi Bronzarel ia gramada 4. Astfel, s-ar fi obtinut scorurile 7, respectiv 4, dar acestea sunt mai mici decat in prima varianta.

Mircea Paşoi
Universitatea Bucuresti,Facultatea de Matematica si Informatica
bogdanpasoi@yahoo.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Probleme recomandate
surse trimise | ajutor