Jocul Tabla
Magica este compus din 8 piese patrate, numerotate cu valorile de la 1 la 8,
dispuse pe doualinii, similar unui tablou bidimensional cu 2 linii si 4 coloane.
O configuratie posibila este cea din figura de mai jos:
1
4
5
8
6
3
2
7
Sunt posibile
modificari ale configuratiei prin utilizarea urmatoarelor mutari:
Mutarea A : Patratele de pe pozitiile
T[1][1], T[1][2],T[2][1],T[2][2]
se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea B : Patratele de pe pozitiile
T[1][2], T[1][3],T[2][2],T[2][3]
se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea C : Patratele de pe pozitiile
T[1][3], T[1][4],T[2][3],T[2][4]
se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea D : Patratele de pe pozitiile
T[1][1] si T[2][1]
se interschimbã.
Cerinta
Scrieti un program care sa determine numarul minim de mutari necesare pentru
a ajunge de la o configuratie initiala la o configuratie finala.
Date de intrare
Fisierul magic3.in contine:
- pe primele doua linii câte 4
valori reprezentând configuratia initiala;
- pe urmatoarele doua linii câte 4
valori reprezentând configuratia finala; Date de iesire
În fisierul magic3.out va
contine o singura linie pe care se va scrie numarul minim de mutari necesare
pentru a transforma configuratia initiala în configuratia finala.
Precizare
Întotdeauna exista o succesiune de mutari care duce la configuratia finala.