.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » magic3

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
magic3


Timp maxim de executie/test:
0.9 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

Jocul Tabla Magica este compus din 8 piese patrate, numerotate cu valorile de la 1 la 8, dispuse pe doualinii, similar unui tablou bidimensional cu 2 linii si 4 coloane. O configuratie posibila este cea din figura de mai jos:

1
4
5
8
6
3
2
7

Sunt posibile modificari ale configuratiei prin utilizarea urmatoarelor mutari:
Mutarea A : Patratele de pe pozitiile T[1][1], T[1][2],T[2][1],T[2][2] se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea B : Patratele de pe pozitiile T[1][2], T[1][3],T[2][2],T[2][3] se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea C : Patratele de pe pozitiile T[1][3], T[1][4],T[2][3],T[2][4] se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea D : Patratele de pe pozitiile T[1][1] si T[2][1] se interschimbã.

Cerinta
Scrieti un program care sa determine numarul minim de mutari necesare pentru a ajunge de la o configuratie initiala la o configuratie finala.

Date de intrare
Fisierul magic3.in contine:
- pe primele doua linii câte 4 valori reprezentând configuratia initiala;
- pe urmatoarele doua linii câte 4 valori reprezentând configuratia finala;

Date de iesire

În fisierul magic3.out va contine o singura linie pe care se va scrie numarul minim de mutari necesare pentru a transforma configuratia initiala în configuratia finala.

Precizare
Întotdeauna exista o succesiune de mutari care duce la configuratia finala.

Exemplu
magic3.in magic3.out Explicatie

1 2 3 4
5 6 7 8
6 1 3 4
5 2 7 8

2 Configuratia initiala este
1 2 3 4
5 6 7 8
Aplicam mutarea A:
5 1 3 4
6 2 7 8
Aplicam mutarea D:
6 1 3 4
5 2 7 8

prof. Alin Burta
C. N."B. P. Hasdeu" Buzau
Contact:allbu2003@yahoo.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2007: perechi, teanc, index, light, copaci, teren, pizza, grupe, cod, ecran, drum, soldati, factura, palma, decript, lbd, aven, cs, h, trenuri, sort, spam, complex, parent, holo, tren2, gray, siruri, arce, pasi, cifre, mgo, firma, joc, cartonase, vikingi, anagrame, balbe, vecini, balaur, tribile, conflicte, criptmat, mesaj, maxim, desen, plimbare, cutie, patrate, party, vagoane, robot, astre, trains, numere2, friends, tricouri, furtuna, net, baby, scaune, 3d, axa, bile2, vmem, pahare, termen, sablon, zapada, cuvinte, excursie, hd, pajura, pc, sir, cadere, pioni
De acelaşi autor: picnic, expresie, origami, suma, race, balls, pcod, cat, cai1, cub1, cifru, cuburi2, cub2, adun, dir, atac2, comp, mxl, joc19, cifru5, gradina1, joc21
Despre coada: balanta, inginer, camp, rebus, harta, insule, volei, lbd, axa, cadere, reinvent, ocean14, iepuras2, sah, balls, cd, toys, radio, caini, subperm, castel, excursia, casute, soricel2, masina2, salvare, paianjen, suma2, garaj, alee, lanterna, rj, caraibe, taxe1, sotron1, lanturi, tom, k1, dreptunghiuri, sokoban, ny, oldest, drumuri1, alpinist, tsunami, robot3, joc19, valet, oras1, gheizere, zone, taxa, abq, cartite, joc21, traseu3, panda, expand
Despre generare: taste, pluricex, balbe, formule, grup, zmeu, nr01, reteta2, playlist, pizza1, caramele, caini, tvshow, adevar, prime1, hexa, premii1, carti2, bile4, hof, matrx, cubinvers, arctir, guess, minmax, stele, tablou1, adunscad, sumprod, prisme, operatii1, expeval, triburi1, optim, patru, genab, dineu, cumpanit, nkd, relatii, wb
surse trimise | ajutor