.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » trenuri

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
trenuri


Timp maxim de executie/test:
1.8 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

CFR a început să-şi modernizeze liniile de cale ferată, construind noi linii pentru trenuri de mare viteză. Mai întâi CFR a construit o linie ferată dublă între două mari oraşe din ţară, să le spunem O1 şi O2. Distanţa dintre aceste oraşe este de D metri. Pentru asigurarea unui trafic optim trenurile pleacă la intervale de timp regulate din cele două oraşe astfel: din O1 spre O2 pleacă la fiecare t1 minute câte un tren, iar din O2 pleacă spre O1 la fiecare t2 minute câte un tren. Trenurile care pleacă din O1 au o viteză de v1 m/min, iar cele care pleacă din O2 au o viteză de v2 m/min.

Cerinţă
Scrieţi un program care determină numărul de "întâlniri" ale trenurilor care leagă O1 de O2 în intervalul de timp [0, T], T dat în minute.

Date de intrare
Fişierul de intrare trenuri.in are pe prima linie numerele naturale D v1 v2 t1 t2 T separate prin câte un spaţiu.

Date de ieşire
Fişierul de ieşire trenuri.out va conţine o singură linie pe care va fi scris un număr natural reprezentând numărul de "întâlniri" ale trenurilor.

Restricţii şi precizări
- La momentul 0 din O1 şi O2 pleacă simultan câte un tren.
- 1 <= D <= 10000
- 1 <= v1, v2 <= 10000
- 1 <= t1, t2 <= 10000
- 1 <= T <= 10000
- Lungimea trenurilor este nesemnificativă.

Exemplu

trenuri.in trenuri.out Explicaţii

10 5 5 1 1 2

6 minutul 0 prime două trenuri pleacă din O1 şi O2
minutul 1 primele două trenuri se întâlnesc la mijlocul drumului (5 m) (întâlniri=1), în acelaşi timp alte două trenuri pleacă din O1 şi O2
minutul 2 primele două trenuri se întâlnesc cu trenurile care au plecat la minutul 1 (întâlniri=3) pe zonele de drum 0-5, respectiv 5-10; tot acestea se întâlnesc în punctul de plecare/sosire cu alte două trenuri care exact acum pleacă (întâlniri=5); în acelaşi timp trenurile care au plecat la minutul 1 se întâlnesc la mijlocul drumului (5 m)(întâlniri=6)

prof. Marinel Şerban
Liceul de Informatică "Gr. C. Moisil" Iaşi
marinel_serban@yahoo.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2007: perechi, teanc, index, light, copaci, teren, pizza, grupe, cod, ecran, drum, soldati, factura, palma, decript, lbd, aven, cs, h, sort, spam, complex, parent, holo, tren2, gray, siruri, arce, pasi, cifre, mgo, firma, joc, cartonase, vikingi, anagrame, balbe, vecini, balaur, tribile, conflicte, criptmat, mesaj, maxim, magic3, desen, plimbare, cutie, patrate, party, vagoane, robot, astre, trains, numere2, friends, tricouri, furtuna, net, baby, scaune, 3d, axa, bile2, vmem, pahare, termen, sablon, zapada, cuvinte, excursie, hd, pajura, pc, sir, cadere, pioni
De acelaşi autor: premii, finala, fractii, trei, manevre, nrcuv, an, vopsea, opmat, tramvai, bipal, kpal, sarpe, replace, factori, barca, perechi, grupe, cod, reactii, factura, decript, holo, cifre, firma, tribile, mesaj, tricouri, pajura, monede, programs, fry, repeat, red, pavaj, bacan, nrbinar, invest, cutie2, loc, depou, nr3, zid, felinare, sir3, sqr, carte, labirint, stea, count, evaluare, super, schimb, zaruri, vectori, spirala, desen1, rima, ceas1, romane, sms, bac, excursia, joc7, furnici, munte1, cezar, marcare, excursie1, culmi, sume1, schi, nr4, fractie, cod3, medii, tren3, top, sant1, imagine, ocr, perfect, pluton, reforma, alee, ceas2, paritate, borcane, aranjare, comoara1, culmi1, reactivi, submult, sablon1, sir8, sume2, dansatori, smith, tom, matriosca, asociativ, control1, calorii, immortal, concat, mat, cubinvers, mine, divizori, cheie, stelar, joct, minmax, cladire, adunscad, razboi, ore, oras1, sumprod, prisme, operatii1, lgdrum, unupatru, chibrituri, extraprime, prieten, rebus1, grindina, opmult, betisoare, antitero, clase, pagini, ornament, ordine, spioni1
surse trimise | ajutor