.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » lant1

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
lant1


Timp maxim de execuţie / test:
0.5s
Memorie totala disponibilă / stivă:
64MB / 8MB

Avem la dispoziţie m segmente, toate de aceeaşi lungime. Din aceste segmente se pot construi poligoane închise de lungime 3, 4, 5, etc… pe care le vom numi ochiuri.



Aceste ochiuri vor fi legate între ele cu ajutorul a 0, 1 sau mai multe segmente. Un astfel de lanţ obţinut întotdeauna începe şi se termină cu un ochi. Exemplele de mai jos reprezintă câte un lanţ format cu 3 ochiuri din 16 segmente.



Două lanţuri se consideră echivalente dacă conţin acelaşi număr m de segmente, acelaşi număr k de ochiuri şi ochiurile corespondente au aceeaşi dimensiune şi sunt legate de acelaşi număr de segmente. Dacă două lanţuri nu sunt echivalente, le vom numi diferite.
Lanţurile din exemplele 1 şi 2 sunt echivalente, iar lanţurile din exemplele 3 şi 4 diferă de celelalte trei lanţuri.

Cerinţă

Să se determine numărul de lanţuri diferite formate din m segmente şi având k ochiuri.

Date de intrare

Fişierul lant1.in conţine pe o singură linie cele două numere naturale m şi k separate printr-un spaţiu.

Date de ieşire

Fişierul lant1.out va conţine un singur număr natural, reprezentând numărul lanţurilor distincte modulo 666013.

Restricţii

• m ≤ 6 00 000
• k ≤ m / 3

Exemple

lant1.inlant1.outExplicaţii
10 3 3 Avem trei lanţuri distincte cu 3 ochiuri din 10 segmente:


21 4 2520

autor: Prof. Zoltan Szabo
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional ″Emil Racoviţă″
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la LOT SB 2011: cifre4, grad2, risipa, liste, pixy, domino2, neconex, testament, enigma, asfalt1, intervale, lcdr, jocs, jb
De acelaşi autor: balanta, bonuri, cub, magic, magic2, munte, euclid, banda, biliard, fractie1, fotbal, arctir, orientare, rege, fibo1, piatra, war, aritm, ssmax, sirmax, ikebana, punctfix, domino2, parc1, cubulete, biperm, triunghi6, stiva1
Despre combinatorică: manevre, carti, bonuri, test, cub, nspecial, circuit, numere, cs, pluricex, parent, gray, siruri, anagrame, party, net, scaune, sir, monede, aztec, nrcuv2, perm, race, hanoig, red, grup, hperm, depou, grazing, pm, reteta2, playlist, young, pizza1, albine, caramele, teatru1, tub, robot1, sir23, soldati1, concurs1, comb, expresii, arbnr, cod1, munte, shgraf, desc, lex, munte1, maxperm, role, avere, vizibil, prime1, hexa, patrat, carti2, puncte2, pact, aranjari, numere5, borg, acolor, sg1, perfect, cifru2, bile4, pviz, culmi1, piramida1, trapez, frunze, sir7, logic, coduri, jetoane, kperms, tablite, secvpar, lego, permutari, binperm, multiplu1, operatii, fotbal, kbiti, jucarii, bradut, expozitie, parbit, kmax, petrecere, tango, rege, cd1, cifru3, kcons, bubblesort, hawaii, randomizare, kdist, reuniune, echipa, ghinion, cavaleri, camera616, covor, subm, grupuri, pavari, asfalt, adunscad, rotund, sport2, arbore1, module, nrperm, oneton, nrpomi, cover1, nrpal, probleme, optim, poly, vot1, sudoku1, flori2, xnumere, showroom, cntgcd, subsets, nkd, nrgraf, spion1, puteri, stiva1, permtr, relatii, 2sah, matcnt, magic7, nmult, roua
Despre aritmetică modulară: nrpomi, nrpal
surse trimise | ajutor