.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » robotel

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
robotel


Timp maxim de execuţie / test:
3.5s
Memorie totala disponibilă / stivă:
32MB / 1MB

În cel mai recent experiment al lor, renumiţii cercetători Pala şi Lila au plasat un roboţel într-un caroiaj cu N linii şi M coloane numerotate de la 1 la N, respectiv de la 1 la M. La fiecare secundă roboţelul se mişcă pe orizontală sau pe verticală într-una dintre celulele adiacente celulei în care se află, fără a părăsi caroiajul.
Celulele adiacente celulei (x,y) sunt (x,y-1), (x,y+1), (x-1,y), (x+1,y).
În caroiaj există K poziţii inaccesibile în care roboţelul nu poate ajunge niciodată. Scopul experimentului este de a verifica pentru P situaţii în câte moduri poate ajunge roboţelul de la poziţia (x1,y1) la poziţia (x2,y2) în exact T secunde.

Cerinţă

Răspundeţi la P întrebări de forma: În câte moduri poate ajunge roboţelul de la poziţia (x1,y1) la poziţia (x2,y2) în exact T secunde. Deoarece acest număr poate fi destul de mare, va trebui să afişaţi rezultatul modulo 666013.

Date de intrare

Fişierul de intrare robotel.in conţine pe prima linie numerele naturale N M K, separate prin spaţii. Următoarele K linii vor conţine câte o pereche de numere x y care descriu coordonatele unei poziţii inaccesibile. Pe linia următoare se va afla numărul de întrebări P, iar următoarele P linii vor conţine câte cinci numere naturale x1 y1 x2 y2 T, care descriu cate o întrebare astfel: (x1,y1) reprezintă poziţia din care porneşte roboţelul, (x2,y2) poziţia de sosire, iar T timpul în care se mişcă roboţelul, exprimat în secunde.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire robotel.out va conţine P linii, pe linia i aflându-se răspunsul la cea de-a i-a întrebare din fişierul de intrare.

Restricţii

1 <= N, M <= 15
0 <= K <= N*M <= 100
1 <= P <= 256
1 <= T <= 1 000 000
• Dacă celula din care porneşte roboţelul sau celula în care trebuie să ajungă sunt inaccesibile pentru întrebarea respectivă răspunsul este 0.
• Dacă nu se poate ajunge din celula de pornire în cea de final în T secunde răspunsul este 0.
• Roboţelul nu va staţiona în nicio celulă mai mult de o secundă.

Exemple

robotel.inrobotel.out
3 3 2 1 2 3 3 3 2 1 2 3 4 3 2 1 3 5 1 1 2 2 3 7 6 0

autor: stud. Vlad Duta
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional ″Emil Racoviţă″
emanuela.cerchez@gmail.com
Probleme recomandate
De la Finala .campion 2011: cos, monoton, avioane, obstacole, echilibru1, dag, punctfix, broscute
De acelaşi autor: album, iepurasi, m4, bradut, trmv, xmoto
Despre programare dinamică: vedete, fbr, tgv, zeratul, rv, comun, retea, circuit, sumdif, copaci, drum, text, palind, joc, vikingi, rafturi, balaur, plimbare, party, pc, pioni, seif, iepuri, numere3, perm, ture, bilete, prop, ro, reduceri, cuburi, invest, cutie2, stalpi, nr2, judete, strict, auto2, tree, jobs, leaves, pstring, program, datorii, senzori, farfurii, joc1, barbie, ambigram, rlcs, cub1, bio, chimie1, otilia, pasune, remi, sir23, tren1, joc5, pachete, echipe, comb, agitatie, ivv, peste, pitici, pipe, shgraf, tabara1, stop, randuri, zidar, log, sant, produs, subsir, cover, bcast, emax, dist, mesaj1, imax, avere, asmax, raft, suma2, joc12, fni, nr4, join, transport, masina3, lsort, microvirus, fat, cafea, echipe1, anticip, bsir, diamant, petrom, evantai, spion, acolor, evo, bombo, lacusta, lant, team, pitici1, numere8, dep, stiva, subgeom, pviz, tir1, cabane, piramida1, mosia, cuvinte1, gaina, materom, sortari, turnuri, trans, politie, codul, dansatori, nkbiti, kperms, treegame, siruri2, 123, jucarii, bradut, joc15, expozitie, text3, ic, echilibru, distsir, kmax, stalpi1, gaz, triunghi2, v2d, cuiburi, mine, orientare, activ, secvbiti, kcons, pokemon, ubergraf, left, acerc, autostrazi, kdist, select, cazare, fluviu, telecomanda, parcela, pion, subs, suma4, sirmax, bdotcom, viena, sablon2, telecab, ikebana, radare, hacker, obstacole, centrala, verigi, cds, wg, minusk, radioactiv, enigma, jb, efect, maxviz, ripstick, progresii, maxtri, combcuv, blis, subsiruri, mijloc, probleme, unuzero, palindrom1, minerale, speed, zmax, spider, cntgcd, interclasare, bus, pariuri, riglef, fractii2, fall, arbsum, conuri, arbvalmax, procente, metrou
surse trimise | ajutor