.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » sircifre

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
sircifre


Timp maxim de execuţie / test:
0.1s
Memorie totala disponibilă / stivă:
2MB / 1MB

Lucian a primit cadou de la mama sa un joc cu multe cartonaşe, fiecare cartonaş având inscripţionată o cifră. Din cutia jocului, el extrage cartonaşe, pe care le întinde pe covor, unul lângă altul. Acestea fiind în număr foarte mare, Lucian decide să elimine din joc acele cartonaşe învecinate, care au ca valori înscrise pe ele cifre consecutive.
De exemplu, dacă cartonaşele inscripţionate cu cifrele 1 şi 2 sunt vecine, ele vor fi eliminate indiferent de ordinea lor. Procesul de căutare se reia de fiecare dată începând cu prima poziţie din şir.

Cerinţă

Cunoscând numărul n de cartonaşe şi cele n cifre inscripţionate pe ele, să se afişeze pentru fiecare tip de cartonaş rămas, pe câte o line, cifra înscrisă pe acesta, urmată de numărul său de apariţii în şirul rămas.

Date de intrare

Fişierul sircifre.in conţine pe prima linie un număr natural n, ce reprezintă numărul de cartonaşe, iar pe următoarea linie conţine n numere naturale, ce reprezintă cifrele inscripţionate pe cele n cartonaşe. Cifrele de pe linia a doua sunt separate prin câte un spaţiu.

Date de ieşire

Fişierul sircifre.out va conţine câte o linie pentru fiecare dintre cifrele rămase în şir, scrise în ordinea crescătoare a valorilor. Fiecare linie va avea două numere naturale, reprezentând: cifra rămasă şi numărul ei de apariţii în şirul final. Dacă după prelucrare, au fost eliminate toate cartonaşele, atunci fişierul va conţine valoarea -1.

Restricţii

0 < n ≤ 500

Exemple

sircifre.insircifre.outExplicaţii
11 3 1 8 4 1 2 5 7 1 1 3 1 3 3 2 De pe poziţia 5 se va elimina perechea : (1 , 2)
Şirul rămas va fi: 3 1 8 4 5 7 1 1 3
De pe poziţia 4 se va elimina perechea : (4 , 5)
Şirul rămas va fi: 3 1 8 7 1 1 3
De pe poziţia 3 se va elimina perechea : (8 , 7)
Şirul rămas va fi: 3 1 1 1 3
Fişierul de ieşire va conţine:
Cifra 1 şi numărul ei de apariţii 3
şi cifra 3 şi numărul ei de apariţii 2
6 7 5 1 2 4 6 -1 De pe poziţia 3 se va elimina perechea: (1 , 2)
Şirul rămas va fi: 7 5 4 6
De pe poziţia 2 se va elimina perechea : (5 , 4)
Şirul rămas va fi: 7 6
De pe poziţia 1 se va elimina perechea : (7 , 6)
Şirul rămas nu va fi mai avea elemente. din acest motiv, fişierul de ieşire va conţine valoarea -1.

autor: Prof. Oana Butnaraşu
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional ″Emil Racoviţă″
emanuela.cerchez@gmail.com
Probleme recomandate
De la Urmasii lui Moisil 2011: psp, triplu, cifru4
De acelaşi autor: jocprim, numere10, bancomat, seif1, pomi
Despre vector: trei, simetric, egal, ruleta, pod, uscat, afise, an, bunici, cursa, onu, tramvai, cadou, kpal, expresie, piticot, roci, petrol, grad, ruleta2, ecran, palma, concurs, holo, ab2, tren2, cifre, mgo, firma, anagrame, joc2, br, maxim, astre, numere2, baby, zapada, hd, startrek, vecini2, drept, teatru, tir, patrate2, nr, cifra, repeat, unu, criptare, ratb, placi, sume3, turist, matrice3, pavaj, sume, kafka, bacan, spair, grup, friends2, bitslang, fisc, scor2, cat, nr3, chimie2, zid, politics, submat, reteta2, rezervatie, creioane, felinare, 2numere, exp, scoici, patrate1, playlist, sqr, carte, oua, turn, ants, div3, jeton, politic, trecere, maraton, zaruri, suma1, mere1, agitatie, lacuri, secv, sotron, triunghi, carti1, spioni, kalah, excursia, matricea, maxq, oras, furnici, baschet, ingerasi, numar1, prieteni, aritma, cezar, bifo, pal, seceta, bare, soricel1, antena, avere, paianjen, bloc, schi, suma3, fractie, tunel, pepsi, prefix, tren3, avion, premii1, csir, top, bsir, secvente, cod4, cuburi3, limbaj, panouri, sant1, zumzi, sport1, baschet1, mere3, powerpuff, placare, sir4, volei1, tabel, ocr, numere7, lacusta, flori, pluton, elfi, mare, grupe1, maroco, cartonas, cabina, case, cod5, furnica, numere8, paritate, comoara1, exponent, control, exp1, joc13, popas, reactivi, siruri1, vanatoare, submult, text1, taxe1, visul, paranteze, puncte3, cub3, numere9, panglica, pietre, poartas, sume2, bal, secvsir, vot, prefix1, accesibil, palc, standard, bursa, meteo, jetoane, printesa, palindrom, joker, matriosca, loto, cuvant, cladiri1, secvente1, zar, tren4, asociativ, lego, medalii, figura, joc14, neuroni, char, dartz, turism1, calorii, xor1, paltrei, album, livada1, colorare, greutati, brazi, submatrix1, plaja, cd1, cifru3, permutare, miere, tetris1, conferinta, atelier, radical, bileprime, nx, atletism, sumb, minmax, sumacifre, jocprim, cmmdcsecv, secvb, siruri3, cifru4, vase, carte1, grad1, litere, magic6, macheta, butoane, ec, stalpi2, fagure, goe, papusa, taburet, mesaj3, zar1, joc16, talent, joc18, cos, punctfix, risipa, liste, triburi, nr0, oneton, nor, nrpomi, paisprezece, anagramabil, zuma, joc20, dale, perechi2, consiliu, becuri2, codpatrat, adprod, qtri, reconst, arme, triunghi4, deal, ozn1, cifru5, flori1, elicop, roata, trifoi, maxbin, culori2, numar5, bile6, proiecte, alune, cuburi4, sstabil, intersectii, copaci2, 7segmente, amedie, drept2, divider, eliminare, matd3, prodnr, fraze, vectori1, compar, unific, galbeni, clepsidru, calcule, puncte6, maxp, cursa1, secvp, swap, extraprime, onigim, divizori1, remi1, tetris3, amestec, eoliene, split, momente, secvente2, ausoara, aranjare2, vintage, binremove, sminus, subsets, interclasare, palindromuri, colina, doitrei, rebus1, tcif, munte3, triunghi6, schi1, rascoala, solitar, praslea, vot2, tema, sprime, sir2dif, aperm, unudoi, prajituri, tan, concurs4, ech, arc, dominant, ordine, tv1, nebuni, sort2dist, lightbot, iepuras1, castig
surse trimise | ajutor