.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » mere

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
 .campion
mere


Timp maxim de execuţie/test:
0.1 secunde
Memorie totală disponibilă/stivă:
16MB/1 MB

În grădina lui Ion creşte un măr. În măr există n mere, numerotate distinct de la 1 la n.
Pomul fiind fermecat, merele cad din el după o regulă diferită de legile fizicii.
La un moment dat mărul 1 se desprinde de pe ramura sa şi începe să cadă vertical în jos. Dacă în timpul căderii un măr atinge un alt măr, acesta din urmă începe să cadă şi el vertical în jos. Traiectoria merelor în cădere nu se schimbă la atingerea altor mere. Astfel, orice măr, cu excepţia primului, începe să cadă doar după ce a fost atins de un măr în cădere.

Cerinţă

Scrieţi un program care să determine numărul de mere care vor cădea din pom.

Date de intrare

Fişierul de intrare mere.in va conţine pe prima linie numărul natural n al merelor din pom. Următoarele n linii conţin descrierea merelor. Linia i+1 conţine descrierea mărului cu indicele i. Fiecare măr este considerat o sferă. Un măr este descris prin 4 numere întregi separate prin spaţii: coordonatele (xi, yi, zi) ale punctului său cel mai de sus (în acest punct el este prins de ramură, codiţa fiind punctiformă) şi raza ri. Se garantează că iniţial oricare două mere nu se intersectează. Axa OZ este orientată vertical în sus.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire mere.out va conţine o singură linie pe care va fi scris numărul merelor care vor cădea din pom.

Restricţii

  • 1 ≤ N ≤ 200
  • -10000 ≤ (xi, yi, zi) ≤ 10000
  • 1 ≤ ri ≤ 10000

Exemplu

mere.in mere.out Explicatie
4
0 0 10 4
5 0 3 1
-7 4 7 1
0 1 2 6
3 Mărul cu indicele 1 va cădea. În cădere el atinge mărul cu indicele 2 şi mărul cu indicele 4.
prof. Sergiu Corlat
Liceul Orizont Chisinau
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la Finala .campion 2009: autobuze, circuit, cadou, kpal, sumdif, chimie, sarpe, ff
De acelaşi autor: nice, fib, atac, ff, patrate, astre, baby, zapada, pendul, unu, dragon, placi, druid, bete, comori, ploaia, lot, arcas, factk, robot1, kalah, cetati, palc, expo, porumb, universitate, safeu, capra, zuma, gsm, megascoala
Despre geometrie: forum, supertri, ozn, detinut, atac, afise, ff, teren, volei, aven, patrate, robot, pahare, pendul, robot2, dragon, poligon, druid, laser, patrate3, ploaia, donald, lot, atac1, arcas, paralel, dotnet, aedaro, vectori, spirala, distanta, triunghi, center, harta1, seceta, antena, poligon1, benzina, zoo, texan, oypara, dreptc, mosia, sea, poligon3, poligon2, snipers, basm, cetati, placa, nori, cerc, smin, cern, cuiburi, acerc, select, proiect, poligon4, terenuri, monoton, acoperire, capra, testament, jb, sdmin, ozn1, parc1, gsm, triunghi5, puncte6, romb1, dreapta, grindina, tdrept
Despre recursivitate: tren, chimie, sarpe, soldati, formule, infinit, compress, ploaia, cartoane, sub, metro, windows, lacuri, apel, maxq, pav, joc11, paianjen, suma2, monkey, csir, lsort, imagine, dir, desert, echitabil, rez, logic, gradina, links, dreptunghiuri, expresie1, cumpanit, reziston, antitero, sablon3
Despre graf: gropi, tgv, matrice2, miniasm, picnic, circuit, soldati, arce, conflicte, desen, robot, furtuna, net, cuvinte, excursie, cadere, pioni, reinvent, kreg, flood, croco, johnie, matrice, arthur, kimberley, ro, sol, caravane, bete, honest, police, pcod, zmeu, auto2, grazing, datorii, trafic, sponsori, monede1, apm, bile1, caini, masina1, bomboane, turn1, shgraf, paintball, program1, tgraf, kgb, algola, felinar, joc6, tric, homeless, promo, turism, casute, joc10, prieteni1, traseu, zapezi, litoral, lover, trip, garaj, ziduri, tv, pact, echipe1, vitale, spion, trasee, bcolor, scara2, lant, ab3, soc, team, gard, rsp, graf, mexc, dep, albinuta1, atac2, cabane, drumuri, tj, grade, jungla, lanterna, magic5, coment, urgenta, fazan, lanturi, cfr, site, traseu1, trmv, graphgame, minuni, telefon, ubergraf, carray, pestera, chei, arbgraf, war, fluviu, drumuri1, entries, ubuntzei, pack, fotbal1, pamant, dag, razboi, benzina2, wg, neconex, asfalt1, kubus2, module, progresii, dfs, prieteni3, megascoala, grafxy, dineu, vot1, biperm, drumuri2, nrgraf, cristal, cartite, copaci3, dragoni, nuclee
surse trimise | ajutor