comori

Sa gasesti o comoara ascunsa de catre pirati este simplu daca ai o harta. De obicei harta este însotita de un algoritm ce descrie deplasarea spre comoara. De exemplu: „Gaseste stânca alba. Mergi 30 de pasi spre padure, apoi 15 spre lac, ... , si 20 prin pestera. Comoara e sub semnul desenat pe peretele drept".
De obicei indicatiile presupun deplasarea cu un anumit numar de pasi în una dintre directiile date (1 - nord, 2 - nord-est, 3 - est, 4 - sud-est, 5 - sud, 6 - sud-vest, 7 - vest, 8 - nord-vest). Un pas te duce intotdeauna dintr-un punct de coordonate intregi in alt punct de coordonate intregi. Deci daca la un moment dat suntem in punctul de coordonate intregi (X, Y), deplasarea cu 1 pas in una dintre cele 8 directii ne duce in unul dintre punctele de coordonate intregi:

Directia
Unde se ajunge
1
(X, Y+1)
2
(X+1, Y+1)
3
(X+1, Y)
4
(X+1, Y-1)
5
(X, Y-1)
6
(X-1, Y-1)
7
(X-1, Y)
8
(X-1, Y+1)

.Calatoria dupa traseul descris devine astfel simpla. Pentru exemplu din desen, se merge 3 pasi la nord, 1 la est, 1 la nord, 3 la est, 2 la sud si 1 pas la vest.


Cerinta

Scrieti un program, care, dupa indicatiile piratilor determina punctul în care este ascunsa comoara. Se considera ca axa Ox e îndreptata spre est, iar Oy spre nord. Initial cautatorul de comori se afla în originea sistemului de coordonate (punctul cu coordonatele (0, 0)).

Date de intrare

Fisierul de intrare comori.in contine pe prima linie numarul natural N, reprezentand numarul de indicatii. Urmatoarele N linii contin indicatiile propriu-zise, cate o indicatie pe o linie, sub forma a doua numere naturale separate printr-un spatiu d p, unde d este numarul directiei, iar p numarul de pasi.

Date de iesire

Fisierul de iesire comori.out va contine o singura linie pe care vor fi scrise doua numere intregi separate prin spatiu x y, reprezentand coordonatele punctului in care este ascunsa comoara (x este abscisa, iar y este ordonata).

Restrictii si precizari

Exemplu
comori.in comori.out comori.in comori.out
6
1 3
3 1
1 1
3 3
5 2
7 1

3 2

1
8 10

-10 10

Timp maxim de executie/test: 0.1 secunde

prof. Sergiu Corlat
Liceul Moldo-turc Chisinau
Contact:scorlat@gmail.com