joc
Gigel adora jocurile pe calculator. Recent a primit un joc denumit Fighters.
In joc apar N personaje
(luptatorii), pe care el le-a numerotat de la 1
la N. Jocul i s-a parut
dificil si pana acum, oricat a incercat, Gigel nu a reusit sa treaca de primul
nivel.
La inceputul jocului Gigel se poate identifica cu oricare dintre luptatori si
primeste o piatra fermecata. Pentru a trece la nivelul urmator piatra fermecata
trebuie sa ajunga succesiv in posesia fiecarui luptator. Luptatorul care a ramas
la sfarsit in posesia pietrei trece la nivelul urmator, iar Gigel se va identifica
in continuare cu acesta.
Tot jucand, Gigel a observat ca orice luptator se poate intalni cu orice alt
luptator si la o astfel de intalnire se poate isca o lupta. Castigatorul luptei
intra in posesia pietrei fermecate, iar cel invins moare. De asemenea Gigel
a observat ca de fiecare data cand doi jucatori lupta, rezultatul luptei este
predefinit si dupa numeroase incercari, Gigel stie pentru orice pereche de luptatori
cine invinge pe cine.
Cerinta
Scrieti un program care determina o modalitate prin care Gigel poate trece la urmatorul nivel al jocului. Programul va decide care este personajul cu care trebuie sa se identifice initial Gigel si succesiunea luptelor care trebuie desfasurate pentru a trece la nivelul urmator.
Date de intrare
Fisierul de intrare joc.in
contine pe prima linie N
(numarul de luptatori), iar pe fiecare dintre urmatoarele N*(N-1)/2
linii o pereche de numere naturale
x y cu semnificatia "la un conflict luptatorul
x este invins de luptatorul y".
Date de iesire
Fisierul de iesire joc.out
contine pe o singura linie ordinea in care luptatorii primesc piatra fermecata.
z1 z2 ... zN
Luptatorul z1 este cel care cu care se identifica initial Gigel si care are piatra fermecata.
Restrictii
Exemple
joc.in |
joc.out |
4 |
2 4 3 1 |
Timp maxim de executie/test: 1 secunda
prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatica "Grigore Moisil" Iasi
Contact:ema@mail.dntis.ro