rotund


Timp maxim de execuţie/test:
0.6 secunde
Memorie totala disponibilă/stivă:
128 MB/1 MB

La grădiniţă la grupa mică sunt B băieţei şi F fetiţe. Considerăm că băieţeii sunt numerotaţi de la 1 la B, iar fetiţele de la B+1 la B+F. Ei trebuie să stea aşezaţi la o masă rotundă care are n scaune. Scaunele sunt numerotate de la 1 la n. Numai că niciun băieţel nu vrea să stea prea aproape de o fetiţă. Mai exact, între oricare băieţel şi oricare fetiţă trebuie să existe cel puţin m scaune.

Cerinţă
Determinaţi în câte moduri poate doamna educatoare să aşeze copiii în jurul mesei rotunde.

Date de intrare

Fişierul de intrare rotund.in conţine pe prima linii 4 numere naturale separate prin spaţii B F n m, cu semnificaţia din enunţ.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire rotund.out va conţine o singură linie pe care va fi scris numărul de modalităţi de a aranja copiii în jurul mesei rotunde, respectând condiţiile din enunţ.

Restricţii

  • 1 <= B <= 50
  • 1 <= F <= 50
  • 1 <= n <= 50
  • 0 <= m <= 50

Exemple

rotund.in rotund.out Explicatie
2 1 3 0 6

Există 3 scaune, doi băieţei şi o fetiţă.
m=0, deci băieţeii şi fetiţele pot sta alăturaţi.
Rezultă 6 posibilităţi de aranjare: 123, 132, 213, 231, 312, 321

 

rotund.in rotund.out Explicatie
1 2 7 2 14

Există 7 scaune, 1 băieţel şi două fetiţe. Între  oricare băieţel şi oricare fetiţă trebuie să existe cel puţin două scaune. Cele 14 posibilităţi de a aranja copii pe cele 7 scaune în jurul mesei rotunde sunt:

1 _ _ 2 3 _ _
_ 1 _ _ 2 3 _
_ _ 1 _ _ 2 3
3 _ _ 1 _ _ 2
2 3 _ _ 1 _ _
_ 2 3 _ _ 1 _
_ _ 2 3 _ _ 1
1 _ _ 3 2 _ _
_ 1 _ _ 3 2 _
_ _ 1 _ _ 3 2
2 _ _ 1 _ _ 3
3 2 _ _ 1 _ _
_ 3 2 _ _ 1 _
_ _ 3 2 _ _ 1


prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional "Emil Racoviţă" Iaşi
emanuela.cerchez@gmail.com