Jocul Tabla
Magica este compus din 8 piese patrate, numerotate cu valorile de la 1 la 8,
dispuse pe doualinii, similar unui tablou bidimensional cu 2 linii si 4 coloane.
O configuratie posibila este cea din figura de mai jos:
1
|
4
|
5
|
8
|
6
|
3
|
2
|
7
|
Sunt posibile
modificari ale configuratiei prin utilizarea urmatoarelor mutari:
Mutarea A : Patratele de pe pozitiile
T[1][1], T[1][2],T[2][1],T[2][2]
se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea B : Patratele de pe pozitiile
T[1][2], T[1][3],T[2][2],T[2][3]
se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea C : Patratele de pe pozitiile
T[1][3], T[1][4],T[2][3],T[2][4]
se rotesc în sensul acelor de ceasornic.
Mutarea D : Patratele de pe pozitiile
T[1][1] si T[2][1]
se interschimbã.
Cerinta
Scrieti un program care sa determine numarul minim de mutari necesare pentru
a ajunge de la o configuratie initiala la o configuratie finala.
Date de intrare
Fisierul magic.in contine:
- pe primele doua linii câte 4
valori reprezentând configuratia initiala;
- pe urmatoarele doua linii câte 4
valori reprezentând configuratia finala;
Date de iesire
În fisierul magic.out va
contine o singura linie pe care se va scrie numarul minim de mutari necesare
pentru a transforma configuratia initiala în configuratia finala.
Precizare
Întotdeauna exista o succesiune de mutari care duce la configuratia finala.
magic.in | magic.out | Explicatie |
1
2 3 4 |
2 | Configuratia initiala este 1 2 3 4 5 6 7 8 Aplicam mutarea A: 5 1 3 4 6 2 7 8 Aplicam mutarea D: 6 1 3 4 5 2 7 8 |
Timp maxim de executie/test: 0.9 secunde
prof. Alin
Burta
C. N."B. P.
Hasdeu" Buzau
Contact:allbu2003@yahoo.com