cai
Pe o tabla patrata de dimensiune
NxN se afla p
cai albi si un cal negru. Pozitiile pe care se afla caii sunt cunoscute. Mutarile
efectuate de un cal sunt cele de la jocul de sah, asa cum arata figura de mai
jos (calul aflat in pozitia marcata cu C
poate efectua una dintre cele 8 mutari marcate cu X,
cu conditia ca pozitia finala sa fie in interiorul tablei de joc).
Cerinta
Scrieti un program care sa determine numarul total minim de mutari efectuate de caii albi, astfel incat calul negru sa fie blocat in pozitia sa initiala, in ipoteza in care calul negru nu efectueaza mutari.
Date de intrare
Fisierul de intrare cai.in
are urmatoarea structura:
Linia 1: contine numerele naturale N
si p, separate printr-un spatiu,
cu semnificatia din enunt;
Linia 2: contine 2 numere naturale L
si C, reprezentand pozitia calului
negru (linia L si coloana C);
Pe urmatoarele p linii se afla
cate doua numere naturale separate prin spatiu Li
si Ci, reprezentand
pozitiile initiale ale cailor albi.
Date de iesire
Fisierul de iesire cai.out va contine o singura linie pe care va fi scris un numar natural reprezentand numarul total minim de mutari efectuate de caii albi astfel incat calul negru sa fie blocat in pozitia sa initiala.
Restrictii
3 <= N <= 50Exemple
cai.in |
cai.out |
Explicatii |
4 4 |
2 |
Calul din pozitia (1,2) efectueaza doua mutari:(1,2)->(2,4) ->(4,3), iar ceilalti raman pe pozitiile initiale |
Timp maxim de executie/test: 0.15 secunde
prof. Alin Burta
Colegiul National "B.P. Hasdeu" Buzau
Contact: allbu2003@yahoo.com