cai

Pe o tabla patrata de dimensiune NxN se afla p cai albi si un cal negru. Pozitiile pe care se afla caii sunt cunoscute. Mutarile efectuate de un cal sunt cele de la jocul de sah, asa cum arata figura de mai jos (calul aflat in pozitia marcata cu C poate efectua una dintre cele 8 mutari marcate cu X, cu conditia ca pozitia finala sa fie in interiorul tablei de joc).

Cerinta

Scrieti un program care sa determine numarul total minim de mutari efectuate de caii albi, astfel incat calul negru sa fie blocat in pozitia sa initiala, in ipoteza in care calul negru nu efectueaza mutari.

Date de intrare

Fisierul de intrare cai.in are urmatoarea structura:
Linia 1: contine numerele naturale N si p, separate printr-un spatiu, cu semnificatia din enunt;
Linia 2: contine 2 numere naturale L si C, reprezentand pozitia calului negru (linia L si coloana C);
Pe urmatoarele p linii se afla cate doua numere naturale separate prin spatiu Li si Ci, reprezentand pozitiile initiale ale cailor albi.

Date de iesire

Fisierul de iesire cai.out va contine o singura linie pe care va fi scris un numar natural reprezentand numarul total minim de mutari efectuate de caii albi astfel incat calul negru sa fie blocat in pozitia sa initiala.

Restrictii

3 <= N <= 50
1 <= p <= 8

Datele de intrare sunt alese astfel incat problema sa aiba solutie.
La un moment dat, pot exista mai multi cai albi pe aceeasi pozitie.

Exemple

cai.in

cai.out

Explicatii

4 4
2 2
1 4
3 4
4 1
1 2

2

Calul din pozitia (1,2) efectueaza doua mutari:(1,2)->(2,4) ->(4,3), iar ceilalti raman pe pozitiile initiale

Timp maxim de executie/test: 0.15 secunde

prof. Alin Burta
Colegiul National "B.P. Hasdeu" Buzau
Contact: allbu2003@yahoo.com