mere
Vasile este acum personajul
unui joc pe calculator.
În acest joc, în partea de jos a ecranului exista o succesiune de
N patrate egale, numerotate de
la 1 (cel mai din stânga
patrat) la N (cel mai din dreapta
patrat). Vasile se afla initial pe patratul din mijloc (N
este impar) si poate sa se plimbe pe aceste patrate.
În fiecare patrat este plasat câte un mar (copac). Din când
în când, din meri cad mere.
Vasile trebuie sa culeaga cât mai multe dintre merele care cad din meri.
Daca Vasile este pozitionat în patratul P,
atunci în secunda urmatoare el se poate deplasa la stânga în
patratul P-1 sau la dreapta în
patratul P+1 sau poate sa ramâna
în patratul P.
Într-un patrat el poate sta o secunda sau mai multe. Daca la un moment
dat Vasile este plasat într-un patrat în care cade un mar, atunci
el poate culege marul respectiv.
Cerinta
Scrieti un program care sa
determine numarul maxim de mere pe care le poate culege Vasile.
Date
de intrare
Fisierul de intrare mere.in
contine pe prima linie un numar natural impar N
reprezentând numarul de patrate.
Urmatoarele N linii contin informatii
despre merele care cad.
Informatiile corespunzatoare marului din patratul M
se afla pe cea de a M+1-a linie
din fisier. Pe fiecare dintre aceste N
linii se afla un numar natural K,
urmat de o secventa crescatoare de K
numere naturale, care reprezinta momentele de timp la care cad cele K
mere din copacul corespunzator liniei.
Date de iesire
Fisierul de iesire mere.out va contine o singura linie pe care se afla numarul maxim de mere pe care Vasile le poate culege.
Restrictii
n
numar natural impar, 1<=n<=750
K numar natural 1
<= K <= 2000
Momentele de timp sunt numere naturale <= 30
000.
Exemple
mere.in | mere.out | mere.in | mere.out | mere.in | mere.out |
5 2 2 6 2 1 5 1 4 1 3 1 2 |
4 | 7 2 1 2 1 8 2 2 3 2 2 5 2 1 2 2 3 5 2 3 7 |
4 | 7 2 6 7 3 5 7 8 2 2 4 3 2 3 5 3 5 6 7 2 3 6 1 5 |
7 |
Timp maxim de executie/test: 1.3 secunde
Limite
de memorie: total memorie disponibila 15 Mb, din care pentru stiva maxim:
1 Mb
prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatica "Grigore Moisil" Iasi
Contact:ema at mail.dntis.ro