monkey

Monkey este un joc pentru un singur jucator, care se joaca pe o tabla dreptunghiulara impartita casute care formeaza R linii si C coloane. In fiecare casuta a tablei se afla o litera mare a alfabetului englez (de la A la Z).
Jucatorul are un jeton pe care este desenata o maimuta. Inainte de inceperea jocului maimuta va fi plasata in coltul din stanga sus al tablei (prima linie, prima coloana).
La o mutare, jucatorul poate plasa maimuta pe una dintre pozitiile adiacente pozitiei sale curente (adica pe o pozitie invecinata, aflata sus, jos, in stanga sau in dreapta). Singura restrictie este ca maimuta nu poate fi asezata de doua ori peste o aceeasi litera.
Scopul jocului este de a face cât mai multe mutari.

Cerinta

Scrieti un program care sa determine numarul maxim de pozitii pe care le poate "vizita" maimuta intr-un singur joc.

Date de intrare

Pe prima linie a fisierului de intrare monkey.in se afla doua numere naturale R si C separate printr-un spatiu, reprezentand numarul de linii, respectiv numarul de coloane ale tablei de joc. Pe fiecare dintre urmatoarele R linii se afla C litere, care reprezinta literele aflate pe tabla pe linia respectiva.

Date de iesire

Fisierul de iesire monkey.out contine o singura linie pe care se afla numarul maxim de pozitii de pe tabla de joc ce au putut fi vizitate de maimuta.

Restrictii

Exemple

monkey.in

monkey.out

2 4
CAAB
ADCB

3

 

monkey.in

monkey.out

3 6
HFDFFB
AJHGDH
DGAGEH

6

 

monkey.in

monkey.out

5 5
IEFCJ
FHFKC
FFALF
HFGCF
HMCHH

10

 

Timp maxim de executie/test: 0.1 secunde

prof. Emanuela Cerchez

Liceul de Informatica "Grigore Moisil" Iasi

Contact:ema@mail.dntis.ro