monkey
Monkey este un joc pentru un singur jucator, care se joaca pe o tabla dreptunghiulara
impartita casute care formeaza R linii si C coloane. In fiecare casuta a tablei
se afla o litera mare a alfabetului englez (de la A la Z).
Jucatorul are un jeton pe care este desenata o maimuta. Inainte de inceperea
jocului maimuta va fi plasata in coltul din stanga sus al tablei (prima linie,
prima coloana).
La o mutare, jucatorul poate plasa maimuta pe una dintre pozitiile adiacente
pozitiei sale curente (adica pe o pozitie invecinata, aflata sus, jos, in stanga
sau in dreapta). Singura restrictie este ca maimuta nu poate fi asezata de doua
ori peste o aceeasi litera.
Scopul jocului este de a face cât mai multe mutari.
Cerinta
Scrieti un program care sa determine numarul maxim de pozitii pe care le poate "vizita" maimuta intr-un singur joc.
Date de intrare
Pe prima linie a fisierului de intrare monkey.in se afla doua numere naturale R si C separate printr-un spatiu, reprezentand numarul de linii, respectiv numarul de coloane ale tablei de joc. Pe fiecare dintre urmatoarele R linii se afla C litere, care reprezinta literele aflate pe tabla pe linia respectiva.
Date de iesire
Fisierul de iesire monkey.out contine o singura linie pe care
se afla numarul maxim de pozitii de pe tabla de joc ce au putut fi vizitate
de maimuta.
Restrictii
Exemple
monkey.in |
monkey.out |
2 4 |
3 |
monkey.in |
monkey.out |
3 6 |
6 |
monkey.in |
monkey.out |
5 5 |
10 |
Timp maxim de executie/test: 0.1 secunde
prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatica "Grigore Moisil" Iasi
Contact:ema@mail.dntis.ro