zaruri
Gigel
are un joc cu n zaruri (numerotate
de la 1 la n).
Cele 6 fete ale fiecarui zar sunt patrate avand aceeasi dimensiune, fiecare
fata continand un numar de la 1 la 6. Totusi, aceste zaruri sunt neobisnuite,
pentru ca suma numerelor de pe doua fete opuse nu este intotdeauna 7. Gigel
trebuie sa construiasca un turnulet din zaruri incepand cu zarul 1 la baza,
apoi zarul 2, zarul 3, s.a.m.d. respectand urmatoarea regula: pentru oricare
doua zaruri consecutive (i si
i+1), numarul aflat pe fata de
sus a zarului i trebuie sa coincida
cu numarul aflat pe fata de jos a zarului i+1
(cu i=1, n-1).
Se obtine astfel un turn cu 4 fete verticale. Scopul este de a aseza zarurile
astfel incat sa maximizam suma numerelor inscrise pe una dintre aceste fete.
Cerinta
Scrieti un program care sa
determine suma maxima care se poate obtine adunand numerele inscrise pe una
dintre fetele verticale ale turnului de zaruri.
Date
de intrare
Fisierul de intrare zaruri.in
contine pe prima linie numarul natural n,
reprezentand numarul de zaruri. Fiecare dintre urmatoarele n
linii contine 6 numere distincte cuprinse intre 1 si 6, reprezentand numerele
inscrise pe cele 6 fete ale unui zar in ordinea A, B, C, D, E (vezi figura).
Pe fiecare linie, cele 6 numere sunt separate prin spatii.
Date
de iesire
Pe prima linie a fisierului
de iesire zaruri.out se gaseste
suma maxima ce se poate obtine pe una dintre fetele verticale ale turnului de
zaruri.
Restrictii
Exemple
zaruri.in |
zaruri.out |
5 |
29 |
Timp maxim de executie/test: 0.1 secunde
prof. Marinel Serban
Liceul de Informatica “Gr. C. Moisil” Iasi
e-mail: marinel_serban@yahoo.com