.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » vopsea

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
vopsea


Timp maxim de execuţie/test:
0.1 secunde
Memorie totala disponibilă/stivă:
16 MB/1 MB

Curtea şcolii are formã pãtratã şi este pavatã cu NxN dale de aceeaşi dimensiune. Dalele au fost cândva vopsite în K culori, fiecare dalã într-o culoare. Vom identifica culorile prin numere naturale cuprinse între 1şi K. Directorul şcolii a hotãrât sã vopseascã dalele în aceeaşi culoare (una dintre cele K), dar a lãsat pe meşterul Vasile sã aleagã culoarea. Meşterul Vasile trebuie sã vopseascã absolut toate dalele, inclusiv cele care iniţial fuseserã vopsite în culoarea aleasã de el. Când "dã o mânã", meşterul Vasile moaie bidineaua în gãleata cu vopsea, apoi vopseşte o secvenţã orizontalã sau o secvenţã verticalã de dale. Pentru a-şi face munca şi mai interesantã, el stabileşte urmãtoarea regulã: la "o mânã", în secvenţa de dale (orizontalã sau verticalã) pe care o vopseşte trebuie sã se afle cel puţin douã dale de culoarea aleasã (nu conteazã dacã vopseaua este nouã sau veche). Este posibil ca meşterul Vasile sã vopseascã aceeaşi dalã de mai multe ori.

Cerinţă

Scrieţi un program care sã determine NrMin (numãrul minim de mâini) şi C (culoarea ce ar trebui folositã pentru a obţine acest minim). Dacã existã mai multe culori pentru care se obţine numãrul minim, afişaţi oricare dintre acestea.

Date de intrare

Fişierul de intrare vopsea.in conţine pe prima linie numerele naturale N şi K separate printr-un spaţiu. Pe urmãtoarele N linii se aflã câte N numere naturale cuprinse între 1 şi K, separate prin spaţii, reprezentând culorile dalelor din curtea şcolii. Mai exact, al j-lea numãr de pe cea de a i-a dintre aceste N linii reprezintã culoarea celei de a j-a dale pe cel de al i-lea rând de dale din curte.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire vopsea.out va conţine o singură linie pe care vor fi scrise douã numere naturale separate printr-un spaţiu NrMin C, unde Nrmin reprezintã numãrul minim de "mâini", iar C culoarea aleasã.

Restricţii

  • 1 < N <= 200
  • 1 <= K < N

Exemple

vopsea.in vopsea.out
3 2
1 2 1
2 1 1
1 2 2
4 1
vopsea.in vopsea.out
2 1
1 1
1 1
2 1
prof. Marinel Serban
Liceul de Informatică „Grigore Moisil” Iaşi
marinel_serban@yahoo.com
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2008: celule, premii, cai, scp, forum, vedete, film, finala, ab, nice, supertri, mod3, degrade, fractii, balanta, inginer, camp, ozn, hora, trei, rebus, sl, detinut, fbr, noroc, simetric, egal, manevre, connect3, gropi, nrcuv, ruleta, carti, pod, bonuri, tgv, fib, uscat, 2sir, atac, matrice2, zeratul, afise, an, dezbateri, test, miniasm, platforma, lac, harta, nrbun2, barfa, nrbun, bunici, opmat, acop, tren, cub, picnic, cursa, rv, compus, comun, magic, votare, onu, tramvai, bipal, nspecial, retea, secvop
De acelaşi autor: premii, finala, fractii, trei, manevre, nrcuv, an, opmat, tramvai, bipal, kpal, sarpe, replace, factori, barca, perechi, grupe, cod, reactii, factura, decript, trenuri, holo, cifre, firma, tribile, mesaj, tricouri, pajura, monede, programs, fry, repeat, red, pavaj, bacan, nrbinar, invest, cutie2, loc, depou, nr3, zid, felinare, sir3, sqr, carte, labirint, stea, count, evaluare, super, schimb, zaruri, vectori, spirala, desen1, rima, ceas1, romane, sms, bac, excursia, joc7, furnici, munte1, cezar, marcare, excursie1, culmi, sume1, schi, nr4, fractie, cod3, medii, tren3, top, sant1, imagine, ocr, perfect, pluton, reforma, alee, ceas2, paritate, borcane, aranjare, comoara1, culmi1, reactivi, submult, sablon1, sir8, sume2, dansatori, smith, tom, matriosca, asociativ, control1, calorii, immortal, concat, mat, cubinvers, mine, divizori, cheie, stelar, joct, minmax, cladire, adunscad, razboi, ore, oras1, sumprod, prisme, operatii1, lgdrum, unupatru, chibrituri, extraprime, prieten, rebus1, grindina, opmult, betisoare, antitero, clase, pagini, ornament, ordine, spioni1
Despre matrice: harta, opmat, sarpe, light, magic2, tetris, origami, concurs, iepuras, tribile, criptmat, cutie, patrate, 3d, pajura, perspic, vecini2, livada, matrice3, kafka, erdos, grup, scor2, reteta2, rezervatie, scoici, tablou, game, stea, submatrix, cifru, jokes, oua, trecere, na, dotnet, renju, ghici, mere1, agitatie, lacuri, sotron, desen1, camion, ceas1, fibo, parc, excursia, matricea, zidar, joc6, log, concurs2, cladiri, dist, centru, robinson, cuburi2, joc8, joc9, romeo, adevar, soricel2, avere, joc11, vizibil, sah1, blockout, masina3, lsort, anticip, matrice1, evantai, spion, pereti, zumzi, roboti, placare, tabel, ocr, numere7, lacusta, becuri, sir5, flori, cartele, furnica, pavare, poarta, rj, peri, poligon2, sablon1, gradina, matrice4, poartas, balcon, submdisj, v, matrx, figura, neuroni, raze, roboti1, bila, iepurasi, colorare, mat, submatrix1, simetric1, plaja, xor2, guess, albine1, joct, alfabetar, stele, tablou1, alpinist, cladire, cri, grupe2, el, mahjong, sir9, acces, tort1, joc17, mesaj3, zar1, xy, poteci, avioane, broscute, safeu, acoperire1, radioactiv, robot4, lcdr, jb, slide, maxtri, dame, triunghi4, elicop, compresie, mijloc, cubulete, romb, 2ndesc, medalion, bile6, zigzag, puncte5, intersectii, matd3, matrixdel, speed, seif1, traseu2, incadrare, betasah, zona, latin, zmax, amestec, sudoku1, gradina1, spider, zone, bemo, rombul, interclasare, rebus1, tabla, arrows, pseudobil, patrat1, rascoala, harta2, relatii, lasere, defrag, matcnt, ssdj, cript, ssk, teren1, fence, cifre6
surse trimise | ajutor