.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » pavare

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
pavare


Timp maxim de execuţie / test:
0.1s
Memorie totala disponibilă / stivă:
2MB / 1MB

După terminarea facultăţii, Ionică a ajuns inginer constructor şi vrea să se angajeze în oraşul său natal. După ce studiază ofertele de muncă, găseşte un post de inginer la Primărie. Pentru a ocupa acest post trebuie să susţină o probă teoretică. La acestă probă, el trebuie să realizeze un proiect pentru pavarea pieţei din centrul oraşului.
Piaţa are forma unui dreptunghi şi are trasat un caroiaj, astfel încât poate fi reprezentată ca un tablou bidimensional cu n linii şi p coloane. Fiecare element al matricei corespunde unui pătrat cu latura 1 m. Pavarea se poate realiza folosind dale de două tipuri:



Observaţi că o dală de tip F este formată din 6 pătrate de latură 1 m, dispuse în forma literei F (deci acoperă o suprafaţă cu aria de 6 m2), iar o dală de tipul I este formată din două pătrate cu latura de 1 m (deci va avea aria 2 m2).
Prin pavarea pieţei se înţelege acoperirea fiecărui pătrat de latură 1 m al pieţei cu exact o singură dală. Dalele se pot roti şi pot fi utilizate pe orice faţă.
Restricţia impusă de primar este ca suprafaţa din piaţă pavată cu dale de tipul F să aibă aceeaşi arie cu cea pavată cu dale de tipul I.
Pentru a vizualiza modalitatea de pavare a pieţei, Ionică va numerota dalele cu numere naturale consecutive începând de la 1. Numărul asociat unei dale va fi scris în fiecare pătrat din piaţă acoperit de dala respectivă.

Cerinţă

Scrieţi un program care să determine o modalitate de pavare a pieţei, care să respecte condiţiile de mai sus.

Date de intrare

Fişierul de intrare pavare.in va conţine pe prima linie două numere naturale separate prin spaţiu n p reprezentând numărul de linii şi respectiv numărul de coloane ale matricei.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire pavare.out va conţine n linii, pe fiecare linie fiind scrise p numere naturale separate prin câte un spaţiu. Valorile scrise în fişierul de ieşire sunt numerele asociate dalelor care acoperă cele n x p pătrate ale pieţei.

Restricţii

3 ≤ n, p ≤ 150
Produsul n*p este multiplu de 24.
Soluţia nu este unică, se poate afişa orice soluţie.

Exemple

pavare.inpavare.outExplicaţii
6 4 7 7 8 8 1 1 2 2 1 3 3 2 1 1 2 2 1 4 4 2 5 5 6 6 Am pavat o piaţă cu 6 linii şi 4 coloane, având aria 24 m2. Pentru pavare s-au utilizat 8 dale (2 dale de tip F care acoperă o suprafaţă cu aria 2*6=12 m2 şi 6 dale de tip I, care acoperă restul pieţei, având de asemenea aria 12 m2.
Fişierul de ieşire corespunde pavării:



autor: Prof. Doru Popescu Anastasiu
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Liceul de Informatica ″Grigore Moisil″
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la ONI 2008: ab2, iepuras, palind, auto, div, teatru, pm, submat, reteta2, rezervatie, creioane, melci, mere2, felinare, joc3, 2numere, fi, tablou, borcane, mexc, tcast, dep, dist1, stiva, banda, poarta, aranjare, bile4, subgeom, albinuta1, curent, pviz, atac2, virus
De acelaşi autor: degrade, hora, noroc, test, tren, grad, palma, cs, h, vagoane, scaune, tir, nrcuv2, piata, vocale, prop, poligon, text2, onu2, creioane, exp, donald, young, albine, turn, linie, tub, suma1, triunghi, cod1, pic, zuzu, pav, prieteni1, banda10, numar2, prime1, ziduri, puncte2, texan, part, ucif, numere7, mare, furnica, cifre3, domino, exp1, coduri, efort, prodmax, char, dartz, operatii, jucarii, cd1, codif, bileprime, echipa, covor, pavari, parcela, grad1, ec, stalpi2, grad2, testament, nrpomi, elicop, triburi1, showroom, cartite
Despre matrice: vopsea, harta, opmat, sarpe, light, magic2, tetris, origami, concurs, iepuras, tribile, criptmat, cutie, patrate, 3d, pajura, perspic, vecini2, livada, matrice3, kafka, erdos, grup, scor2, reteta2, rezervatie, scoici, tablou, game, stea, submatrix, cifru, jokes, oua, trecere, na, dotnet, renju, ghici, mere1, agitatie, lacuri, sotron, desen1, camion, ceas1, fibo, parc, excursia, matricea, zidar, joc6, log, concurs2, cladiri, dist, centru, robinson, cuburi2, joc8, joc9, romeo, adevar, soricel2, avere, joc11, vizibil, sah1, blockout, masina3, lsort, anticip, matrice1, evantai, spion, pereti, zumzi, roboti, placare, tabel, ocr, numere7, lacusta, becuri, sir5, flori, cartele, furnica, poarta, rj, peri, poligon2, sablon1, gradina, matrice4, poartas, balcon, submdisj, v, matrx, figura, neuroni, raze, roboti1, bila, iepurasi, colorare, mat, submatrix1, simetric1, plaja, xor2, guess, albine1, joct, alfabetar, stele, tablou1, alpinist, cladire, cri, grupe2, el, mahjong, sir9, acces, tort1, joc17, mesaj3, zar1, xy, poteci, avioane, broscute, safeu, acoperire1, radioactiv, robot4, lcdr, jb, slide, maxtri, dame, triunghi4, elicop, compresie, mijloc, cubulete, romb, 2ndesc, medalion, bile6, zigzag, puncte5, intersectii, matd3, matrixdel, speed, seif1, traseu2, incadrare, betasah, zona, latin, zmax, amestec, sudoku1, gradina1, spider, zone, bemo, rombul, interclasare, rebus1, tabla, arrows, pseudobil, patrat1, rascoala, harta2, relatii, lasere, defrag, matcnt, ssdj, cript, ssk, teren1, fence, cifre6
surse trimise | ajutor