.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » toys

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
.campion
toys


Timp maxim de executie/test:
0.2 secunde
Memorie totala disponibila/stiva:
16 MB/1 MB

Dupa ce a dat o petrecere la el acasa, Gigel impreuna cu colegii sai de gradinita trebuie sa duca toate jucariile din sufragerie la el in camera. Pentru a ajunge din sufragerie in camera lui Gigel, copiii trebuie sa strabata un hol de lungime L.
Gigel are N prieteni (pe care i-a numerotat de la 1 la N) si mai are de mutat M jucarii. Prietenii sai au inceput deja treaba si se gasesc undeva intre sufragerie si camera lui Gigel. Unii dintre ei au deja o jucarie de transportat, ceilalti se intorc in sufragerie pentru a lua o noua jucarie.
Vom identifica pozitia de pe hol a unui copil prin distanta la care se afla copilul de camera lui Gigel. Mai exact, pentru fiecare copil i vom determina doua valori di si ti, cu semnificatia: di reprezinta distanta la care se afla fata de camera lui Gigel copilul i, iar ti=1, in cazul in care copilul i transporta o jucarie din sufragerie spre camera lui Gigel, respectiv ti=0 in cazul in care copilul i se intoarce din camera lui Gigel catre sufragerie, fara nici o jucarie.
Fiecare copil duce o jucarie in camera lui Gigel, apoi se intoarce in sufragerie pentru a lua o noua jucarie repetand acest proces pana cand toate jucariile vor fi transportate.
Gigel analizeaza configuratia celor N prieteni si observa ca d1=S si t1=1 (adica primul copil se afla la distanta S de camera lui Gigel si transporta o jucarie). Pentru ceilalti copii (i=2, 3, ..., N) valorile di si ti se pot determina cu urmatoarele formule (in care valorile X, Y, Z, V sunt cunoscute):
di = ( X * di-1 + Y * ( i - 1 ) ) % ( L - 1 ) + 1
ti = ( Z * di-1 + V * ( i - 1 ) ) % 2
Prin a % b se intelege restul impartirii lui a la b.

Cerinta

Ajutati-l pe Gigel sa determine timpul minim in care toate jucariile vor fi duse inapoi in camera sa.

Date de intrare

Pe prima linie a fisierului de intrare toys.in sunt scrise trei numere naturale: N, L si M separate prin cate un spatiu. Pe urmatoarea linie se afla cinci numere naturale S,X,Y,Z,V separate prin cate un spatiu, avand semnificatia din enunt.

Date de iesire

Fisierul toys.out va contine o singura linie pe care va fi scris timpul minim in care toate jucariile vor fi transportate in camera lui Gigel.

Restrictii

  • 1 <= M <= 2 000 000 000
  • 0 <= N <= 2 000 000
  • 0 <= L <= 2 000 000
  • 0 <= X, Y, Z, V <= 2 000 000
  • 0 <= S <= L
  • Rezultatul se va incadra in tipuri de date intregi pe 64 de biti.
  • Copiii se deplaseaza o unitate de distanta intr-o unitate de timp, iar lasatul sau luatul unei jucarii nu consuma timp.

Exemplu

toys.in toys.out Explicatie
5 101 100
84 89 79 17 97
4124 Exista 5 copii, lungimea holului este 101, iar numarul de jucarii este 100. Configuratia initiala a celor 5 copii este:
d1= 84 t1=1
d2=(89*84+79*1)%100+1=56 t2=(17*84+97*1)%2=1
d3=(89*56+79*2)%100+1=43 t3=(17*56+97*2)%2=0
d4=(89*43+79*3)%100+1=65 t4=(17*43+97*3)%2=0
d5=(89*65+79*4)%100+1=2  t5=(17*43+97*4)%2=1

Diaconu Adrian Paul
Universitatea Bucuresti, Facultatea de Matematica si Informatica
ditzone@gmail.com

propunător: Prof. Emanuela Cerchez
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la .campion 2006: scara, programs, nr, iepuras2, numere3, robot2, fry, suma, sah, formule, perm, cifra, repeat, ture, xor, policefm, unu, criptare, ed, bilete, vector, scor, ratb, infinit, race, dragon, kreg, placi, hanoig, red, 2sec, flood, sume3, balls, festival, croco, johnie, matrice3, pavaj, sume, arthur, kimberley, kafka, vocale, pento, prop, ro, sol, bacan, erdos, poligon, reduceri, druid, novel, gramezi, nrbinar, laser, spair, caravane, cuburi, grup, invest, cd, friends2, mese
De acelaşi autor: nrbun2, nrbun, siruri, perspic, ture, secv, arb, sir1, mexc, pviz
Despre coada: balanta, inginer, camp, rebus, harta, insule, volei, lbd, magic3, axa, cadere, reinvent, ocean14, iepuras2, sah, balls, cd, radio, caini, subperm, castel, excursia, casute, soricel2, masina2, salvare, paianjen, suma2, garaj, alee, lanterna, rj, caraibe, taxe1, sotron1, lanturi, tom, k1, dreptunghiuri, sokoban, ny, oldest, drumuri1, alpinist, tsunami, robot3, joc19, valet, oras1, gheizere, zone, taxa, abq, cartite, joc21, traseu3, panda, expand
Despre căutare binară: gropi, pod, uscat, checkin, copaci, aven, br, furtuna, livada, numar, matrice, sume, bacan, chimie2, trafic, ants, multiplu, ghici, sirag1, tabara, puncte1, centru, harta1, salvare, spion, poze, dist1, patrate5, resturi, lanterna, sea2, vot, standard, cantor, medalii, binperm, mobil, stalpi1, expo, miere, conferinta, subs, pack, obstacole, dag, acoperire, verigi, bradut2, triburi, intervale, mijloc, patru, eliminare, vectori1, calcule, secvp, dreapta, colina, ssk, robotics, cabana
Despre sortare: harta, index, sort, concurs, baby, patrate2, repeat, turist, bacan, scor2, chimie2, politics, submat, scoici, ham, jokes, trecere, multiplu, paralel, tvshow, sirag1, tabara, munte, sport, puncte1, sume1, schi, granita, tren3, sant1, volei1, poze, maroco, dreptc, dist1, tir1, control, mosia, popas, reactivi, siruri1, coach, anag, matrice4, sume2, urgenta, basm, vot, balcon, joc14, cerc, k1, segm, calorii, ordonare, greutati, arctir, macheta, poligon4, centrala, robot4, lcdr, maxviz, sdmin, qtri, arme, flori1, parc1, mijloc, bile6, proiecte, patru, drept2, subsecvente, cursa1, eoliene, vintage, dreapta, riglef, rebus1, rascoala, zimeria, praslea, aperm, unudoi, gropi1, piscina, restaurare, cabana, culori3
surse trimise | ajutor