.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » slide

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
slide


Timp maxim de execuţie / test:
2s
Memorie totala disponibilă / stivă:
16MB / 2MB

Uigres a găsit un joc nou, numit Slide. Acesta este format dintr-o placă de dimensiuni NxN, cu două feţe.
Jocul constă în fixarea unor numere în fiecare căsuţă a fiecărei feţe şi schimbarea lor după o succesiune de operaţii. O operaţie constă în alegerea unei linii (sau a unei coloane) şi transpunerea tuturor numerelor de pe linia (sau coloana) respectivă spre dreapta (respectiv în jos), tabla fiind privită spre faţa 1. Simbolurile care, în urma unei operaţii, depăşesc marginea uneia dintre feţe, trec automat pe cealaltă faţă, în direcţia şi poziţia corespunzătoare.

Cerinţă

Cunoscând configuraţia iniţială a tablei şi succesiunea de operaţii, determinaţi configuraţia finală a feţei 1.

Date de intrare

Pe prima linie a fişierului de intrare slide.in se află N, dimensiunea laturii tablei.
Următoarele N linii conţin simbolurile de pe faţa 1, separate prin câte un spaţiu, iar pe următoarele N linii se află simbolurile de pe faţa 2, separate prin câte un spaţiu.
Următoarea linie conţine T, numărul de operaţii. Fiecare dintre următoarele T linii conţine câte un triplet de forma (O x y), unde: O reprezintă tipul operaţiei (L pentru linie, C pentru coloană), x este numărul liniei sau coloanei alese şi y reprezintă mărimea operaţiei (numărul de căsuţe cu care sunt transpuse cifrele, în direcţia respectivă).

Date de ieşire

Pe primele N linii ale fişierului de ieşire slide.out se va afla configuraţia finală a feţei 1, simbolurile de pe aceeaşi linie fiind separate prin câte un spaţiu.

Restricţii

3≤N≤1000
1≤T≤1000

Simbolurile din căsuţele tablei sunt cifre.

Exemple

slide.inslide.outExplicaţii
3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 4 8 3 9 5 2 5 4 1 2 L 3 2 C 2 1 1 8 3 4 2 6 4 5 7 După (L 3 2), configuraţia feţei 1 devine:
1 2 3
4 5 6
4 1 7

După (C 2 1), configuraţia feţei 1 devine:
1 8 3
4 2 6
4 5 7


autor: Sergiu Vicol
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional ″Emil Racoviţă″
emanuela.cerchez@gmail.com
Probleme recomandate
De la Science Week 2011: verigi, kubus2
Despre matrice: vopsea, harta, opmat, sarpe, light, magic2, tetris, origami, concurs, iepuras, tribile, criptmat, cutie, patrate, 3d, pajura, perspic, vecini2, livada, matrice3, kafka, erdos, grup, scor2, reteta2, rezervatie, scoici, tablou, game, stea, submatrix, cifru, jokes, oua, trecere, na, dotnet, renju, ghici, mere1, agitatie, lacuri, sotron, desen1, camion, ceas1, fibo, parc, excursia, matricea, zidar, joc6, log, concurs2, cladiri, dist, centru, robinson, cuburi2, joc8, joc9, romeo, adevar, soricel2, avere, joc11, vizibil, sah1, blockout, masina3, lsort, anticip, matrice1, evantai, spion, pereti, zumzi, roboti, placare, tabel, ocr, numere7, lacusta, becuri, sir5, flori, cartele, furnica, pavare, poarta, rj, peri, poligon2, sablon1, gradina, matrice4, poartas, balcon, submdisj, v, matrx, figura, neuroni, raze, roboti1, bila, iepurasi, colorare, mat, submatrix1, simetric1, plaja, xor2, guess, albine1, joct, alfabetar, stele, tablou1, alpinist, cladire, cri, grupe2, el, mahjong, sir9, acces, tort1, joc17, mesaj3, zar1, xy, poteci, avioane, broscute, safeu, acoperire1, radioactiv, robot4, lcdr, jb, maxtri, dame, triunghi4, elicop, compresie, mijloc, cubulete, romb, medalion, bile6, zigzag, puncte5, intersectii, matd3, matrixdel, speed, seif1, traseu2, incadrare, betasah, zona, latin, zmax, amestec, sudoku1, gradina1, spider, zone, bemo, rombul, interclasare, rebus1, tabla, arrows, pseudobil, patrat1, rascoala, harta2, relatii, lasere, defrag, matcnt, ssdj, cript, ssk, teren1, fence, cifre6
surse trimise | ajutor