.campion
conectare | înregistrare | căutare
Pagina principală » Probleme » poligon4

ultima problemă
grupă: mică
sursă: OMI 2016
ultimul articol
autor: Prof. Radu Vişinescu
ultimul software
autor: Prof. Emanuela Cerchez
poligon4


Timp maxim de execuţie / test:
0.1s
Memorie totala disponibilă / stivă:
2MB / 2MB

Poligonul de tragere este un teren special amenajat în cadrul căruia se fac exerciţii şi se execută trageri cu arme de foc. Comandantul plasează câte o ţintă în toate punctele aflate la distanţele Ri, 1 ≤ i ≤ n faţă de punctul de tragere (origine) şi care au coordonatele carteziene numai numere naturale nenule.
Specialiştii în armament români au creat recent o nouă armă sub forma unui tun laser care îşi lansează razele pe o traiectorie rectilinie şi are capacitatea de a distruge toate ţintele aflate pe direcţia de tragere.


Cerinţă

Ştiind că tunul laser se găseşte în originea sistemului de coordonate, să se scrie un program care să determine: numărul de ţinte, numărul minim de lovituri de tun laser necesare pentru a distruge toate ţintele precum şi numărul de ţinte doborâte la fiecare lovitură. Spre exemplu, dacă avem n=6 distanţe (5, 7, 10, 13, 15, 17) pentru care se încearcă plasarea ţintelor, atunci în poligon se vor plasa 10 ţinte, va fi nevoie de 6 lovituri pentru a doborî toate ţintele iar la fiecare lovitură se vor doborî respectiv 1, 1, 3, 3, 1, 1 ţinte.

Date de intrare

Fişierul de intrare poligon4.in conţine pe prima linie numărul n de distanţe la care vor fi plasate ţinte, iar pe a doua linie n numere naturale nenule distincte separate printr-un spaţiu, ce reprezintă aceste distanţe.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire poligon4.out va conţine 3 linii. Pe prima linie se va scrie numărul ţintelor plasate în poligon. Pe a doua linie se va scrie numărul minim de lovituri de tun laser cu care se pot doborî toate ţintele, iar pe a treia linie se va scrie numărul de ţinte doborâte la fiecare lovitură, separate printr-un spaţiu, în ordinea crescătoare a unghiurilor direcţiilor cu axa OX.

Restricţii

1 ≤ n ≤ 1000
1 ≤ Ri ≤ 1000
• Pentru fiecare set de date de intrare, în poligon va exista cel puţin o ţintă.

Exemple

poligon4.inpoligon4.outExplicaţii
6 5 10 15 7 13 17 10 6 1 1 3 3 1 1 Avem 6 distanţe: 5,10,15,7,13,17.
În poligon vor fi plasate 10 ţinte (punctele negre marcate pe figură) care pot fi doborâte din 6 lovituri iar la fiecare lovitură se vor doborî câte 1,1,3,3,1,1 ţinte.

autor: Prof. Ciprian Cheşcă
propunător: Prof. Emanuela Cerchez
Colegiul Naţional ″Emil Racoviţă″
emanuela.cerchez@gmail.com
Articole recomandate
Probleme recomandate
De la ONI 2011: sport2, macheta, butoane, acces, mxl, segmente, tsunami, tort1, ec, ape, stalpi2, furnici1, telecab, ikebana, posta, fotbal1, xmoto, radare, pamant, fagure, goe, papusa, taburet, joc17, mesaj3, zar1, joc16, talent, xy, arbore1, robot3, copii, hacker, terenuri3d, terenuri, expresie2, poteci, joc18
De acelaşi autor: patrate1, impozit, neuroni, cern, partitie, vase, pegals, xpn, roata, cifreco, 7segmente, clepsidru, amestec, cumpanit, defrag, nmult, procente
Despre geometrie: forum, supertri, ozn, detinut, atac, afise, mere, ff, teren, volei, aven, patrate, robot, pahare, pendul, robot2, dragon, poligon, druid, laser, patrate3, ploaia, donald, lot, atac1, arcas, paralel, dotnet, aedaro, vectori, spirala, distanta, triunghi, center, harta1, seceta, antena, poligon1, benzina, zoo, texan, oypara, dreptc, mosia, sea, poligon3, poligon2, snipers, basm, cetati, placa, nori, cerc, smin, cern, cuiburi, acerc, select, proiect, terenuri, monoton, acoperire, capra, testament, jb, sdmin, ozn1, parc1, gsm, triunghi5, puncte6, romb1, dreapta, grindina, tdrept
Despre sortare: harta, index, sort, concurs, baby, patrate2, repeat, turist, bacan, toys, scor2, chimie2, politics, submat, scoici, ham, jokes, trecere, multiplu, paralel, tvshow, sirag1, tabara, munte, sport, puncte1, sume1, schi, granita, tren3, sant1, volei1, poze, maroco, dreptc, dist1, tir1, control, mosia, popas, reactivi, siruri1, coach, anag, matrice4, sume2, urgenta, basm, vot, balcon, joc14, cerc, k1, segm, calorii, ordonare, greutati, arctir, macheta, centrala, robot4, lcdr, maxviz, sdmin, qtri, arme, flori1, parc1, mijloc, bile6, proiecte, patru, drept2, subsecvente, cursa1, eoliene, vintage, dreapta, riglef, rebus1, rascoala, zimeria, praslea, aperm, unudoi, gropi1, piscina, restaurare, cabana, culori3
surse trimise | ajutor